از کتک خوردن در لیگ های پایه تا اتهام‌های سنگین در لیگ برتر
101268
داور؛مظلوم یا ظالم؟
07 خرداد 1403 11:51
آیدا شهبازی - رقابت‌های لیگ برتر، لیگ دسته یک و لیگ دسته دوم  فوتبال باشگاه‌های ایران روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و این رقابت‌ها برخلاف سال‌های گذشته بیشتر از قبل  با مشکل داوری روبرو بوده است و برای همین شاهد حمله بی‌محابای مربیان، بازیکنان و باشگاه‌ها به قشر داوری بودیم خصوصاً اینکه در این روزها بحث رشوه دادان به داوران به‌شدت بیان می‌شود تا جاییکه رئیس کمیته داوران ضمن احضار به دادگاه به خاطر بحث فساد در فوتبال از کارش برکنار می‌شود و در ادامه این موضوع یکی دیگر از اعضای کمیته  داوران با حکم کمیته اخلاق 20 روز ممنوع الکار می‌شود!

روزنامه گل

آیدا شهبازی - رقابت‌های لیگ برتر، لیگ دسته یک و لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های ایران روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و این رقابت‌ها برخلاف سال‌های گذشته بیشتر از قبل با مشکل داوری روبرو بوده است و برای همین شاهد حمله بی‌محابای مربیان، بازیکنان و باشگاه‌ها به قشر داوری بودیم خصوصاً اینکه در این روزها بحث رشوه دادان به داوران به‌شدت بیان می‌شود تا جاییکه رئیس کمیته داوران ضمن احضار به دادگاه به خاطر بحث فساد در فوتبال از کارش برکنار می‌شود و در ادامه این موضوع یکی دیگر از اعضای کمیته داوران با حکم کمیته اخلاق 20 روز ممنوع الکار می‌شود!

این فصل فوتبالی را فصل سیاه داوری در فوتبال ایران نامیده اند و سخنی به‌گزاف نگفته‌اند. بارها در هر سه رده فوتبال باشگاهی ایران بعد از پایان هر بازی شاهد این بودیم که بازیکنان و مربیان علیه داوری صحبت کردند و مدعی شدند چون داوران بد سوت زدند نتیجه نگرفتیم و یا اینکه داوران بازی تیم رقیب را متهم کردند که برای آن‌ها به نفع گرفتند و به قولی بازی را برای تیم رقیب درآوردند و همین باعث شد که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با تهیه فیلم‌هایی بگویند از ابتدای لیگ تا به الان داوران باعث شدن 18 و یا 20 امتیاز به خاطر اشتباه داوری به‌حساب تیم رقیب ریخته شود و یا اگر اشتباهات داوری نبود الان جشن قهرمانی گرفته بودیم!

البته در این مطلب نمی‌خواهیم که منکر اشتباهات داوری باشیم چون این اشتباهات در فوتبال اروپا هم رخ می‌دهد تا جاییکه به‌طور مثال در بازی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا شاهد این اشتباهات هستیم آن‌هم با داشتن سیستم وار!موضع بیشتر از این منظر موردنظر ماست که هرکسی حق ندارد در مورد داوری صحبت کند و به قولی برای داوری تعیین تکلیف کند. به‌طور مثال شاهد بودیم آرش رضاوند بازیکن استقلال مدعی می‌شود به باشگاه تذکر داده که به فدراسیون بگویند نباید بیژن حیدری داور بازی این تیم باشد. رضاوند و یا سایر بازیکنان در جایگاهی نیستند که برای داوری بازی‌ها تصمیم‌گیری کنند. متأسفانه به‌رغم اینکه منکر اشتباهات داوری نیستیم اما الان شاهد هستیم تیم‌ها بعد از نتیجه نگرفتن دیواری کوتاه‌تر از داور نمی‌بینند و بعد از شکست داوران را مورد تاخت‌وتاز قرار می‌دهند تا شکست و نتیجه نگرفتن را خودشان را توجیه کنند.

البته ای‌کاش فقط شاهد تاخت تاز لفظی بودیم متأسفانه در لیگ‌های پایه این روزها شاهد کتک زدن داوران هستیم و بازیکنان جوانی که آینده این فوتبال را می‌خواهند بسازند با داوران بدترین رفتار رادارند و معلوم نیست وقتی در سطح بالای فوتبال ایران بازی کنند چه رفتاری با داوران خواهند داشت؟

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها