کادر فنی استقلال دیگران را مقصر ندانند بازی خودشان را اصلاح کنند
101234
درخشان: تعویض های اوسمار پرسپولیس را به بازی برگرداند
06 خرداد 1403 16:06
آرش جعفری - سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس عقیده دارد باشگاه و بازیکنان نباید وارد بازی استقلالی ها شوند چون بیشتر از هر چیز در این زمان به آرامش و تمرکز احتیاج داردند تا قهرمان شوند.

روزنامه گل

آرش جعفری - سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس عقیده دارد باشگاه و بازیکنان نباید وارد بازی استقلالی ها شوند چون بیشتر از هر چیز در این زمان به آرامش و تمرکز احتیاج داردند تا قهرمان شوند.

حمید درخشان سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس ابتدا در خصوص بازی پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان که با برد دراماتیک پرسپولیسی ها همراه بود گفت: بازی بسیار خوبی بود و از کسب پیروزی پرسپولیس بسیار خوشحال هستم. این بازی همه را تا مرز سکته پیش برد. در نیمه اول اصلا خوب نبودیم. بر روی اشتباه خط دفاعی 3 گل بد خوردیم و کمتر کسی باور داشت پرسپولیس در نیمه دوم به بازی برگردد. اینکه تیمی مثل پرسپولیس در نیمه اول 3 گل دریافت کند خیلی بد است. متاسفانه در این بازی شکاف زیادی در خط دفاعی پرسپولیس وجود داشت و تمام اتفاقات در نیمه اول دست به دست هم دادند تا پرسپولیس ۳ گل دریافت کند. دریافت ۳ گل در یک نیمه آن هم در ورزشگاه خانگی نشان دهنده این موضوع است که پرسپولیس با نقص‌هایی مواجه است که باید حتما آن را بر طرف کند.

حمید درخشان در ادامه به نیمه دوم بازی اشاره دارد جایی که شرایط تغییر کرد و پرسپولیس تیم دیگری شد. او با بیان این جمله در ادامه گفت: اوسمار به خوبی نقاط ضعف تیمش در نیمه اول را دید و برای همین نیمه دوم را با 3 تعویض شروع کرد. تعویض ها بسیار خوب بودند و روند حرکتی پرسپولیس درست شد و با در دست گرفتن توپ و میدان و یک بازی تهاجی فشار را بر حریف زیاد کردند. این فشار تمرکز استقلال خوزستان را بر هم زد و فشار زیاد باعث شد بازیکنان این تیم اشتباهات زیادی را انجام دهند از جمله اینکه بازیکن این تیم بایک خطای بی موقع باعث شد تیمش 10 نفره شود. بعد از اخراج بازیکن استقلال فشار پرسپولیس بیشتر و بیشتر شد و متعاقبا اشتباهات استقلالی ها بیشتر که یک پنالتی دادند و در ادامه گل های دوم و سوم و چهارم که پرسپولیس از بازی باخته پیروزی ساخت. من عقیده دارم تجربه بالای بازیکنان پرسپولیس و فشاری که در نیمه دوم بر روی دروازه استقلال خوزستان آوردند باعث شد نظم دفاعی این تیم متلاشی شود و در نهایت بازنده باشند. البته از فشار تماشاگر هم نباید به سادگی گذشت که باعث تحریک بازیکنان برای بردن شدند.

درخشان در ادامه به مشکل خط دفاع در نیمه نخست اشاره داشت و گفت: کنعانی و فرجی بازیکنان خوبی هستند امادر این فصل کمتر کنار هم بازی کردند.همین باعث شد که هماهنگ نباشند و 3 گل خیلی بد رادریافت کنیم. امادر نیمه دوم با آمدن نعمتی شرایط تغییر کرد و دفاع نظم بهتری گرفت.

درخشان در ادامه مدعی شد که نباید از تعویض های خوب اوسمار هم به سادگی گذشت. او بابیان این جمله در ادامه گفت: وقتی کادر فنی دید تیمش در میانه زمین و خط دفاع مشکل دارد 3 تعویض همزمان خوب در بین دو نیمه انجام داد. هر 3 بازیکن در روند هجومی تیم تاثیر به سزایی داشتند خصوصا وحید امیری که پایه گذار پیروزی تیم بود. خدابنده لو به خط هافبک سرو سامان داد و نعمتی هم ضعف های خط دفا را بر طرف کرد.

حمید درخشان در ادامه در مورد صحبت های نکونام و بازیکنان استقلال بعد از از دست دادن صدر گفت: این صحبت ها طبیعی است. اصولا تیم هایی که نتیجه نمی گیرند به دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند و نمی خواهند مشکلات خودشان راببینند و دیگران را در نتیجه نگرفتن تیمشان مقصر می دانند. شما نگاه کنید پرسپولیس در همین قائم شهر با اینکه سروش رفیعی را به خاطر اخراج از دست داد موفق شد نساجی را شکست دهد چون فوتبال بازی کرد. ولی استقلال مقابل نساجی خوب بازی نکرد. استقلال بازیکنان خوبی دارد و برای همین من عقیده دارم کادر فنی این تیم باید با تغییر نگرش دهد تا بهتر بازی کند و دیگران مقصر ندانند. اشتباهات داوری برای همه تیم ها هست همانقدر که استقلال ضرر کرده پرسپولیس هم ضرر کرده است. بنابراین بهتر است کادر فنی استقلال دیگران را مقصر نداند و متقابلا شیوه بازی تیمشان را اصلاح کنند.

حمید درخشان در ادامه در خصوص اینکه پرسپولیس می خواهد از تهمت های نکونام و استقلالی ها شکایت کند گفت: حق شکایت برای باشگاه محفوظ است اما الان به نظر وقت این شکایت بازی ها نیست. پرسپولیس بیشتر از هر زمان به آرامش و تمرکز نیاز دارد. باشگاه پرسپولیس نباید وارد بازی استقلالی ها شود. الان وقت دعوا نیست. پرسپولیس باید تمام تمرکز و انرژی خودش را برای دوبازی پیش رو و قهرمانی در لیگ بگذارد.

سرمربی سابق پرسپولیس در خصوص اینکه حالا پرسپولیس چقدر شانس قهرمانی دارد و اینکه دو بازی باقی مانده با شمس آذر و مس رفسنجان را چگونه می بیند گفت: الان پرسپولیس دست بالا را در جدول در اختیار دارد. درواقع سرنوشت قهرمانی در دستان خودش است. پرسپولیس یک بازی سخت و دشوار در قزوین مقابل تیم جوان شمس آذر دارد. این تیم خوب فوتبال می کند و نباید آن ها را دست کم گرفت. مس رفسنجان هم با نویدکیا به تیم خوبی تبدیل شده است. برای همین پرسپولیس باید با تمرکز و آرامش لازم قدم به این دو دیدار بگذارد. پرسپولیس توان بردن هر دوتیم را دارد و باید از بازی ها هم به سلامت بگذرد. به عقیده من این دو قدم مهمترین قدم های پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی است و باید مانند فصل گذشته با برنامه و یک استراتژی مناسب گام بردارند تا دوباره قهرمان شوند.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #پرسپولیس #اوسمار لوس ویه‌را
تازه ترین خبرها