به بهانه دوم خردادی دیگر...
101179
راز جاودانگی ناصر
05 خرداد 1403 11:45
حمیدرضا درخشان - دوم خردادی که گذاشت سالروز پر کشیدن اسطوره فوتبال ایران بود و باز هم به همین بهانه، سیلی از تمجیدها نثار او شد. ناصر حجازی فقید، فوتبالیست و مربی بزرگی به شمار می‌آمد؛ سابقه چندین قهرمانی ملی و باشگاهی را در کارنامه داشت و حضور در جام‌جهانی را هم تجربه کرده بود.

روزنامه گل

حمیدرضا درخشان - دوم خردادی که گذاشت سالروز پر کشیدن اسطوره فوتبال ایران بود و باز هم به همین بهانه، سیلی از تمجیدها نثار او شد. ناصر حجازی فقید، فوتبالیست و مربی بزرگی به شمار می‌آمد؛ سابقه چندین قهرمانی ملی و باشگاهی را در کارنامه داشت و حضور در جام‌جهانی را هم تجربه کرده بود. امروز اما چقدر می‌شنوید که او را با این عناوین و افتخارات به یاد بیاورند؟ البته که «جام» مهم است، اما همه عمر آدمی صرف ساختن یک «نام» می‌شود؛ اگر دومی را به اولی ببازی، شکست‌خورده عاجزی هستی که جاهلانه بر بساط باختش پای می‌کوبد.

امروز کلیدواژه‌های یاد کردن از حجازی بزرگ، چیزهایی مثل وقار، کلاس، ادب، پرنسیپ و آزادگی است؛ این که غرور و عزت نفس ودیعه گرانبهای خداوند در وجود آدمی است و نباید آن را جیفه گذرای روزگار فروخت. این که به دیگران احترام بگذاریم و احترام ببینیم. این که حتی اگر عفریت بیماری نفس‌مان را به شماره انداخت، باز در مقابل صحابه قدرت سر خم نکنیم و فرستاده رییس دولت را با پاکت اسکناس‌هایش بیرون برانیم... اگر یکی مثل ناصر حجازی سیزده سال پس از پر کشیدن هنوز تر و تازه و عزیز است، به خاطر همین چیزهاست، وگرنه برد و باخت و جام و مدالی که به هیچ گردنی وفا نمی‌کند، چه اعتباری دارد؟ دنیا عروس هزار داماد است، کاش طوری زندگی کنیم که بزرگترین میراث‌مان نیک‌نامی باشد.

#پیج رسمی روزنامه گل #استقلال #ناصر حجازی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها