پرسپولیس قهرمان خواهد شد و شایستگی‌اش را هم دارد
101143
کلهر: فوتبال ما به افرادی مثل دادکان نیاز دارد!
04 خرداد 1403 18:45
وحیدرضا عبدی نژاد - گفتگویی با محمود کلهر کارشناس و پیشکسوت فوتبال داشتیم و در مورد مسائل گوناگون و روز فوتبال مان مصاحبه‌ای را انجام دادیم که شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم.

روزنامه گل

وحیدرضا عبدی نژاد - گفتگویی با محمود کلهر کارشناس و پیشکسوت فوتبال داشتیم و در مورد مسائل گوناگون و روز فوتبال مان مصاحبه‌ای را انجام دادیم که شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم.

به عنوان اولین سوال راجع به اتفاقات عجیب و بحث فساد در کمیته داوران و بروز مشکلاتی در برخی از رقابت‌ها را چگونه تحلیل می کنید؟

مسلماً سال‌هاست که این اتفاقات در فوتبال ما رخ داده است و ا از آن صحبت می‌کنیم و باعث و بانی آن هم مدیریت غلط در ورزش ماست و البته نبودن افراد متخصص و قوی در راس کار است. تا فساد جمع نشود نه تنها بازیکن‌های با کیفیت و مستعد فرصت خودنمایی ندارند و معرفی نمی‌شوند بلکه نابود هم می‌شوند. سالهاست که محمد دادکان در مورد فساد در فوتبال صحبت‌هایی را مطرح کرده است ولی متاسفانه به آن توجه زیادی نشده . افراد بی‌کیفیت چه در داخل و چه خارج مستطیل سبز در فوتبال هستند و کلا از این باندهای مافیایی که منافع اقتصادی دارند و بعضاً تصمیم گیرنده هم هستند باید جلوگیری شود. خوشحالم که در حال حاضر این داستانها برملا شده است و مبارزه با آن شروع شده است.

اسم محمد دادکان را آوردید چرا این روزها امثال دکتر دادکان‌ها را در فوتبالمان کم داریم و حتی سال‌هاست که او در متن نیست و در حاشیه به سر می‌برد؟

دقیقاً همینطور است فوتبال ما به وجود افرادی مثل او نیاز دارد امیدوارم وزیر ورزش از امثال این‌ها بخواهند که به ورزش و به فوتبال ورود کنند و دور نشوند و از حاشیه نشینی ایشان باید ممانعت شود، ممکن است امثال دادکان ها انتقادهای تند و تیزی هم داشته باشند اما انتقادهایشان سازنده است و از سر دلسوزی و ای کاش امثال این افراد جایگزین افرادی شوند که شایسته نیستند و حتی اینروزها نفوذ هم دارند!

به رقابت‌های داغ و جذاب لیگ مان برسیم کورس سرخابی‌ها را برای فتح جام چگونه می‌بینید؟

پیش بینی می کنم که پرسپولیسی‌ها قهرمان خواهند شد و شایستگی اش را دارند. ناگفته نماند که خوشحالم امسال رقابت جانانه و جذابی بین سرخابی‌ها برای قهرمانی لیگ وجود دارد و همین باعث می‌شود فوتبال ما و لیگ جذاب‌تر و سطح بالاتر برگزار شود و حتی در نهایت به نفع تیم ملی مان هم خواهد بود. هرچه پرسپولیس و استقلال رقابتی‌تر باشند و قوی‌تر ؛ تیم ملی بهتری خواهیم داشت نهایتاً اینکه امیدوارم این رقابت‌ها همچنان به دور از حواشی مخرب، با کیفیت بالا برگزار شود تا همچنان هواداران بسیاری را به استادیوم‌ها بکشاند و پای تلویزیون‌ها میخکوب کند که بازهم نهایتاً به نفع فوتبال ما تمام می شود.

نظر شما راجع به عملکرد کلی اوسمار ویه را در این فصل؟

ببینید این نظر شخصی من است که اوسمار راه یحیی را به خوبی طی می‌کند هرچند که از بخت خوب او بلافاصله بازیکنان با کیفیت در اختیارش گذاشتند و ... تا اینجای کار هم موفق ظاهر شده . با اینهمه لازم است که تا روز پایانی لیگ صبر کنیم و ببینیم چه نتیجه‌ای می گیرد چرا که عیار مربی در پایان فصل مشخص می‌شود در مجموع اوسمار برزیلی مربی صبور و خوش اخلاق و خوش رویی است هرچند که به نظرم باید جسورتر باشد و در مواقع حساس مراقب تصمیمات نهایی و تعویض‌های خود باشد که بتواند موفق‌تر عمل کند.

در پایان ؛ به دلیل اینکه در آستانه فینال لیگ قهرمانان اروپا هستیم می‌خواستیم نظرتان را راجع به فینال این دوره و مخصوصاً قهرمان این رقابت‌ها جویا شویم..

اولاً مسلماً رئال تیم شایسته‌ای بود که تا پای فینال این رقابت‌ها آمد و مثل همیشه در لیگ قهرمانان پرقدرت ظاهر شده است البته سرمربی آنها کارلو آنجلوتی با رفتار حرفه‌ای خود و تصمیمات هوشمندانه اش تیم را تا فینال رقابت‌ها رساند و حتی قهرمان لالیگای امسال کرد این مربی بزرگ شایسته بهترین تقدیرهاست. او با عملکردش در این سال‌ها نظر من را به خود جلب کرده است و همیشه او را تحسین کرده‌ام. در کنار رئال، منچستر سیتی هم تیم شایسته‌ای بود اما به نظرم حق رئال فینالیست شدن و حتی قهرمانی است. پیش‌بینی من قهرمانی رئال مادرید در رقابت‌های لیگ قهرمانان امسال است. ضمناً جا دارد از وینیسیوس جونیور فوق ستاره رئال یاد کنم که او هم مثل تیمش (رئال) درخشید و در حال حاضر به نظرم بهترین بازیکن دنیاست.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها