پرسپولیس ، استقلال خوزستان
101135
جنگ بالا و بقا
04 خرداد 1403 12:24
آرش جعفری - دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال خوزستان از هفته بیست وهشتم لیگ برتر بیست و سوم در تهران و ورزشگاه آزادی باید به مصاف هم بروند.

روزنامه گل

آرش جعفری - دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال خوزستان از هفته بیست وهشتم لیگ برتر بیست و سوم در تهران و ورزشگاه آزادی باید به مصاف هم بروند. پرسپولیس با 59 امتیاز در رده دوم قراردارد و استقلال خوزستان با 22 امتیاز در رده پانزدهم قراردارد. سرخ پوشان تهرانی برای باقی ماندن در کورس قهرمانی با همنام اهوازی خود نیاز مبرمی به پیروزی در این بازی دارند و متقابلا استقلال خوزستان هم برای اینکه در لیگ برترباقی بماند و شانس بقا داشته باشد باید حتما با امتیاز از تهران به اهواز برگردد. همین موضع باعث شده بازی چهاردهم این دوتیم در ورزشگاه آزادی به یکی از حساس ترین تقابل های این دوتیم تبدیل شود.در همین راستا نگاهی به تقابل های قبلی این دوتیم در لیگ برتر داریم که باهم می خوانیم.

نخستین بازی

دوتیم پرسپولیس و استقلال برای نخستین بار در لیگ سیزدهم به مصاف هم رفتند. استقلال خوزستان که در فصل 92- 93 موفق شده بود به لیگ برتر صعود کند در نخستین رویارویی با پرسپولیس موفق شد در ورزشگاه آزادی این تیم را متوقف کند. پرسپولیس و استقلال خوزستان 10 سال پیش در نخستین بازی به تساوی بدون گل در ورزشگاه آزادی رضایت دادند.

اولین برد سرخ پوشان

پرسپولیسی ها که در نخستین دیدار برابر استقلال خوزستان در تهران و در برابر چشم هوادارانشان متوقف شده بودند در اهواز موفق شدند با یک گل نخستین پیروزی خود را برابر این تیم تازه وارد جشن بگیرد. پرسپولیس با تک گل محمد عباس زاده موفق شد استقلال خوزستان را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد.

اولین برد استقلال خوزستان با چاشنی قهرمانی

استقلال خوزستان در سومین سال حضور خود درلیگ برتر و در لیگ پانزدهم در هفته دوم میزبان پرسپولیس بود که موفق شد این تیم را در اهواز با نتیجه دو بر یک شکست دهد تا این برد زمینه قهرمانی آبی پوشان اهوازی در لیگ پانزدهم باشد. استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم رقابت شانه به شانه ای با پرسپولیس داشت و در نهایت با تفاضل گل زده بیشتر موفق شد قهرمان ایران شود.

پرسپولیس به دنبال هشتمین برد

پرسپولیس و استقلال خوزستان تا کنون 13 بار به مصاف هم رفته اند، که 7 پیروزی پرسپولیس در مقابل یک پیروزی آبی پوشان اهوازی نشان از برتری این تیم دارد. پرسپولیس و استقلال خوزستان در 5 بازی هم به تساوی رضایت داده اند. حالا پرسپولیس در بازی که برای قهرمانی نیاز به پیروزی دارند به دنبال هشتمین برد خود هستند.

ورزشگاه آزادی برای سرخ پوشان خوش یمن بوده

6 پیروزی که پرسپولیس از 7 پیروزی مقابل استقلال خوزستان به دست آورده در ورزشگاه آزادی به دست آمده است و این یعنی که استقلال خوزستان شانس کمی برابرپرسپولیس در این ورزشگاه دارد. استقلال خوزستان فقط در نخستین بازی خود موفق شد پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی متوقف کند و در باقی بازی ها مقابل این تیم یک بازنده مطلق بوده است. برای همین پرسپولیس شانس زیادی برای کسب پیروزی هشتم در ورزشگاه آزادی دارد.

بیشتر گلزنان پرسپولیس دیگر نیستند

سه مهاجم سابق پرسپولیس که دیگر در این تیم حضور ندارند بهترین گلزنان پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان هستند. محمد عباس زاده، مهدی طارمی و علی علیپور هر کدام با 3 گل زده بهترین گلزنان پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان هستند. در حال حاضر هیچکدام از این سه بازیکن در پرسپولیس نیستند. به غیر از این 3 نفر فرشاد احمدزاده، سیامک نعمتی، شجاع خلیل زاده، سیدجلال حسینی و نبیل باهویی دیگر گلزنانی هستند که در پرسپولیس دیگر حضورر ندارند. در این بین فقط امید عالیشاه و کنعانی دوگلزنی هستند که در بازی چهاردهم این شانس رادارند گل های خود را افزایش دهند.

تساوی پرحاشیه درآخرین نبرد

آخرین نبرد دوتیم دروزشگاه غدیراهواز برگزار شد که با حاشیه های بسیار زیادی همراه بود. داور بازی در اواخر نیمه اول یک پنالتی برای پرسپولیس گرفت که چند دقیقه بازی با پرتاب اشیاء و سنگ ازسوی هواداران استقلال خوزستان متوقف شد تا جاییکه احتمال لغو بازی هم پیشبینی شد اما به هر صورت بازی ادامه پیدا کرد و در نهایت این بازی با نتیجه 2 بر 2 به پایان رسد.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها