انداختن توپ به زمین شورای تامین
101129
استقلال و پیکان در دستگردی؟
03 خرداد 1403 17:16
معصومه صالحی کچومثقالی - پس از اعلام آمادگی باشگاه پیکان برای میزبانی از استقلال در ورزشگاه دستگردی در آخرین بازی لیگ برتر، سازمان لیگ هم اعلام کرد دیدار هفته سی ام آبی پوشان با توجه به میزبانی پیکان مانند دیگر بازی هایی خانگی خودرو سازان در ورزشگاه خانگی این تیم واقع در شهرک اکباتان برگزار خواهد شد. 

روزنامه گل

معصومه صالحی کچومثقالی - پس از اعلام آمادگی باشگاه پیکان برای میزبانی از استقلال در ورزشگاه دستگردی در آخرین بازی لیگ برتر، سازمان لیگ هم اعلام کرد دیدار هفته سی ام آبی پوشان با توجه به میزبانی پیکان مانند دیگر بازی هایی خانگی خودرو سازان در ورزشگاه خانگی این تیم واقع در شهرک اکباتان برگزار خواهد شد. بدون پرداختن به این موضوع که در همین لیگ بیست و سوم نیز تمام میزبانی های تیم پیکان در ورزشگاه دستگردی نبوده، ازجمله همین بازی رفت با پرسپولیس که مسابقه درشهر قزوین برگزار شد، به نظر می رسد که در نهایت ممکن است شرایطی به شکلی رقم بخورد که باشگاه پیکان و سازمان لیگ چاره ای نداشته باشند جز اینکه بازی را به ورزشگاهی منتقل کنند که درآنجا امکان برگزاری بازی با حضور تماشاگران وجود داشته باشد!

تنها در شرایطی می توان برگزاری دیدار تیم های پیکان و استقلال را در ورزشگاه کوچک شهرک اکباتان یعنی دستگردی بدون حضور تماشاگران متصور بود که آبی ها در دو بازی آینده شانس قهرمانی در دیدار آخر را از دست بدهند یا این شانس به میزان قابل توجهی از بین برود و برای قهرمانی آبی ها نیاز به رخ دادن یک معجزه باشد. در غیر این صورت بعید است که سازمان لیگ و باشگاه پیکان و البته پرسپولیس به عنوان ذی نفع زورشان برسد که استقلال را بدون حضور تماشاگرانش به ورزشگاه دستگردی بفرستند!

صدرنشین ماندن استقلال تا هفته پایانی یا مسجل شدن قهرمانی آنها شرایط را نتفاوت از امروز خواهد کرد. بدون تردید در چنین شرایطی جمعیتی زیاد و احتمالا چند هزار نفری از هواداران مرد و زن استقلالی از نقاط مختلف خودشان را به شهرک اکباتان می رسانند و پشت درهای بسته یا اطراف ورزشگاه کوچک شهرک اکباتان تجمع می کنند تا اولا برای رسیدن به سکوهای ورزشگاه تلاش کنند و اگر نشد در خارج از آن و در کمترین فاصله ممکن از تیم محبوب شان جشن قهرمانی بگیرند. این بازی حوالی ساعت 10 شب روز شنبه و در تاریکی هوا به پایان می رسد. قطعا برای شرکت در جشن قهرمانی جمعیت بیشتری هم خودشان را به شهرک اکباتان می رسانند. در چنین شرایطی قطعا یکسری موارد و ملاحظات وجود خواهد داشت و که احتمالا شورای تامین زیر بار آن نخواهد رفت.

کنترل کردن یا متفرق کردن چنین جمعیت هیجان زده ای آنهم در فضای خاص شهرک اکباتان می تواند پر دردسر و هزینه بر باشد. قطعا برای تصمیم گیرندگان و متولیان امر این چیزها بسیار مهم تر و اولویت دار تراز فوتبال است. همان طور که در هفته بیست و هشتم فصل گذشته و در کوران رقابت های لیگ که جنگ بر قهرمانی و سقوط ادامه داشت، نا گهان بازی پرسپولیس و پیکان به جای دستگردی به ورزشگاه آزادی منتقل شد و آخر هم کسی مسئولیت آن را نپذیرفت و باشگاه پیکان و سازمان لیگ توپ را در زمین یکدیگر انداختند.

اینبار هم احتمالا سازمان لیگ و باشگاه پیکان مجبور می شوند همان راه را بروند. شاید این موضع گیری آنها برای این باشد که بعدا توپ را به زمین شورای تامین بیاندازند و از حاشیه ها و چالش های احتمالی انتقال بازی استقلال به ورزشگاهی غیر از دستگردی فرار کنند. شاید هم همان طور که گفته شد در دوبازی پیش رو نتایجی رقم بخورد که دیگر بازی استقلال و پیکان حساسیت و اهمیت امروز نداشته باشد!؟


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها