پرسپولیس و رویای تکرار نساجی مقابل فرهاد و ساپینتو
101126
قائمشهر؛ شهر بیم و امید!
03 خرداد 1403 15:13
سیدیاسر رضوی - سقوط هلیکوپتر آیت الله رئیسی، رییس جمهور کشور و شهادت وی به همراه جمعی از همراهانش باعث شد هفته مهم بیست و هشتم با تاخیری چند روزه فردا جمعه برگزار شود. 

روزنامه گل

سیدیاسر رضوی - سقوط هلیکوپتر آیت الله رئیسی، رییس جمهور کشور و شهادت وی به همراه جمعی از همراهانش باعث شد هفته مهم بیست و هشتم با تاخیری چند روزه فردا جمعه برگزار شود. جایی که در کنار پرسپولیس که در تهران میزبان تیم در خطر سقوط استقلال خوزستان است، استقلال تهران مدعی اول کسب عنوان قهرمانی لیگ بیست‌وسوم یک جدال سخت و حساس در قائمشهر، مقابل نساجی این شهر دارد. آبی‌پوشان پایتخت با کسب 60 امتیاز از 27 بازی اخیر، رتبه نخست جدول را در اختیار دارند و همانطور که گفته شد رقابت نزدیک با پرسپولیس دارند و اختلاف تنها یک امتیازی باعث شده تا رقابت سرخابی‌های پایتخت در اوج هیجان و جذابیت دنبال شود. جایی که این حساسیت باعث شده سه هفته پایانی فصل به صورت همزمان و در فاصله زمانی 8 روزه به انجام برسد که در گام نخست، آبی‌پوشان باید در قائمشهر به مصاف نساجی بروند و پرسپولیس هم در خانه پذیرای استقلال خوزستان خواهد بود.

سرخ‌پوشان پایتخت برابر استقلال خوزستان رکوردی ویژه دارند و در 8 سال اخیر و 8 رویارویی قبلی‌شان با این تیم شکست‌ناپذیر بوده‌اند اما بررسی آمار و ارقام نشان می‌دهد که استقلالی‌ها هم توانسته‌اند رکورد ویژه را از خود در جدال با نساجی به جای بگذارند؛ به‌طوری‌که در طول 6 فصل حضور این تیم قائمشهری در لیگ برتر، هیچ‌گاه آبی‌پوشان پایتخت مغلوبِ نساجی نشده‌اند و در مسابقه جمعه‌شب به میزبانی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر، شاگردان جواد نکونام به دنبال حفظ این رکورد هستند. به همین بهانه نگاهی به این بازی مهم استقلال مقابل نساجی داریم.

بازگشت نکونام به شهر خاطره‌ها

حضور نکونام در قائمشهر قطعا برای خود و هواداران نساجی این شهر پر از خاطره‌های شیرین بوده و این تقابل بدون شک برای هر دو طرف خالی از لطف نخواهد بود. اگر به یاد داشته باشید، نساجی مازندران با هدایت جواد نکونام توانست به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کند و قرمزپوشان قائمشهری در اولین رویارویی‌شان با استقلال تهران، با هدایت نکونام به میدان رفتند که این مسابقه با تساوی بدون گل در قائمشهر به پایان رسید؛ آن‌هم در حالی‌که در این مسابقه، وینفرد شفر سکان هدایت استقلال را در اختیار داشت. در دور برگشت لیگ هجدهم، نکونام جای خود را به مجید جلالی داد و آبی‌ها توانستند با گلزنی مرتضی تبریزی به پیروزی برسند تا اولین برد تاریخ استقلال برابر نساجی در لیگ برتر به‌دست آید.

اولین برد استقلال در قائمشهر با یک ایتالیایی

آبی‌پوشان پایتخت در دومین فصل حضور نساجی در لیگ برتر با هدایت آندره‌آ استراماچونی در قائمشهر برابر این تیم به میدان رفتند که درخشش علی کریمی و مهدی قایدی باعث شد تا استقلالی‌ها برنده از زمین مسابقه خارج شوند و به اولین پیروزی‌شان برابر نساجی در خانه این تیم دست پیدا کنند. در بازی برگشت، رویارویی دو سرمربی استقلالی را شاهد بودیم که نبرد شاگردان فرهاد مجیدی و محمود فکری برنده نداشت و دو تیم با تساوی 1-1 کار خود را به پایان بردند تا در 4 رویارویی استقلال و نساجی، 2 برد و 2 تساوی در کارنامه آبی‌ها ثبت شود.

عملکرد بیست در لیگ بیست برای استقلال

محمود فکری در لیگ بیستم روی نیمکت استقلال حضور پیدا کرد و آبی‌پوشان پایتخت با هدایت او موفق شدند در ورزشگاه آزادی تهران بردی یک‌گله را برابر نساجی به‌دست آورند. استقلالی‌ها که به دنبال ثبت پیروزی در بازی رفت‌وبرگشت مقابل نساجی بودند، در حالی عازم قائمشهر شدند که فرهاد مجیدی سکان هدایت‌شان را برعهده داشت و آبی‌ها با سرمربیگری مجیدی موفق شدند بردی 3 بر یک را برابر نساجی در خانه این تیم به‌دست آورند تا برای نخستین‌بار در طول یک فصل، هم در بازی رفت و هم در بازی برگشت برابر نساجی به پیروزی برسند.

نساجی ترمز فرهاد را کشید

استقلالی‌ها در لیگ بیست‌ویکم در بازی رفت‌وبرگشت با هدایت فرهاد مجیدی مقابل نساجی به میدان رفتند که در اتفاقی جالب‌توجه، هر دو مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید و برنده نداشت. البته که آبی‌ها در جام حذفی هم برابر نساجی قرار گرفتند که بعد از تساوی بدون گل در وقت قانونی، در ضربات پنالتی مغلوب حریف شمالی شدند و نتوانستند به جمع 4 تیم راه پیدا کنند. 3 تساوی پیاپی بدون گل (در وقت قانونی) در طول یک فصل، رکورد ویژه‌ای بود که در دوران سرمربیگری مجیدی به‌ثبت رسید.

پرسپولیس به دنبال معجزه لیگ ۲۲ با نساجی

استقلالِ ریکاردو ساپینتو در دور رفت لیگ بیست‌ودوم، نمایشی سراسر تهاجمی مقابل نساجی داشت و آبی‌پوشان پایتخت در روز تاریخی ورود زنان به ورزشگاه‌ها، موفق شدند بردی 3 بر یک را مقابل نساجی به‌دست آورند. در بازی برگشت، شاگردان ساپینتو با نتیجه تساوی 1-1 کار خود را به پایان بردند که از دست دادن 2 امتیاز حیثیتی در قائمشهر در هفته بیست‌ویکم باعث شد تا با وجود حفظ روند شکست‌ناپذیری مقابل نساجی، نرم‌نرمک آبی‌ها از کورس قهرمانی جا بمانند. البته آبی‌ها در جام حذفی مقابل حریف شمالی عقده‌گشایی کردند و در مرحله نیمه‌نهایی توانستند بردی 4گله را مقابل نساجی جشن بگیرند تا صعودی مقتدرانه به مرحله فینال داشته باشند.

نکونام به دنبال تکرار بهترین نتیجه

استقلال و نساجی در طول 6 فصل اخیر، 11 بار در لیگ برتر و 2 بار در جام حذفی رودرروی هم قرار گرفته‌اند که بهترین برد تاریخ آبی‌ها برابر حریف شمالی در دور رفت فصل جاری با هدایت جواد نکونام به‌دست آمد؛ جایی‌که نکونام موفق شد برابر تیم اسبق خود بردی 4گله را به‌دست آورد و حالا در سفر پیش‌رو به قائمشهر، سرمربی استقلال امیدوار است که بتواند برابر هواداران تیم پیشین خود بازهم جشن پیروزی بگیرد. آبی‌ها در 5 رویارویی‌شان با نساجی در قائمشهر، 2 بار برنده شده‌اند و 3 بار هم به نتیجه تساوی رضایت داده‌اند و حالا امیدوارند که سومین برد خود را برابر نساجی در ورزشگاه خانگی این تیم به‌دست آورند.

#سیدیاسر رضوی #پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها