اندر احوالات روزهای آخر فصل فوتبال ما
100946
مشکی رنگ عشقه یا حاشیه ؟!
26 ارديبهشت 1403 12:25
وحیدرضا عبدی نژاد - در همین ابتدا و به عنوان مقدمه به جمله‌ای تامل برانگیز از سرمربی فولاد اشاره می‌کنیم؛ عربستانی‌ها برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ می‌جنگند و ما درگیر مسائل جنجالی بر سر رنگ پیراهن مشکی یا سرمه‌ای و سفید هستیم!

روزنامه گل

وحیدرضا عبدی نژاد - در همین ابتدا و به عنوان مقدمه به جمله‌ای تامل برانگیز از سرمربی فولاد اشاره می‌کنیم؛ عربستانی‌ها برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ می‌جنگند و ما درگیر مسائل جنجالی بر سر رنگ پیراهن مشکی یا سرمه‌ای و سفید هستیم!

اگر فوتبال ما هزار مدل حاشیه به خود دیده بود در این روزهای پایانی فصل هزار و یکمین آن نوبرانه بود، قیل و قال بی حاصل و اتفاق عجیب که بر سر رنگ پیراهن فولاد افتاد و حساسیتی که سرمربی آبی‌ها به رنگ مشکی پیراهن خود داشت شاید در هیچ لیگ حرفه‌ای در سطح آسیا و حتی در سطح ۲ آسیا هم این چنین حواشی عجیب و غریبی را مشاهده نمی‌کنیم...

اینکه یک مربی حس خوبی به یک پیراهن داشته باشد یا هر دلیل دیگری باز هم دلیلی نمی‌شود که به خاطرش جاروجنجالی به راه بیفتد،

ای کاش روزی فرا برسد و کار به آنجایی برسد که به جای اینکه در فوتبالمان برخی مربیان به مدل و رنگ پیراهن خودشان و حریف حساس باشند همین وسواس را به بالاتر بردن سطح حرفه‌ای و بهتر شدن پیشرفت در کار مربی‌گری‌شان داشته باشند تا علاوه بر اینکه خودشان را بالاتر بکشند به جاهای بهتری برسند سطح فنی لیگ برتر فوتبالمان هم بالاتر برود و در یک کلام رنگ بهتری به خود بگیرد.

البته ناگفته نماند در نقاط مختلف دنیا بودند برخی بازیکنان و حتی مربیانی که به لباس و یا رنگهای خاصی در هر مسابقه مخصوصاً روز مسابقات حساس وسواس خاصی نشان می‌دادند و سوژه رسانه‌ها و هواداران بودند اما در دنیا حقیقی و مخصوصاً حرفه‌ای فوتبال فراتر از همه این داستان‌ها مربی و تیمی موفق است که تفکرات برتر و کارسازتری داشته باشد و البته پشت کار و تلاش بیشتری؛ آنجاست رنگ چشمگیر ذهنیت برتر و تفکرات به روزتر فرا تر از هر رنگی می شود ‌.

مسلما در برخی اوقات در کنار همه این‌ها کمی هم بخت و اقبال در فوتبال چاشنی نتایج می شوند تا یک تیم به سرانجام می‌رسد و لقب فاتح به خود می گیرد.

حتی اگر بزرگترین و نامی‌ترین مربیان دنیا مثل گواردیولا هم بر فرض به این شکل به داستان‌های این چنینی حساس باشند و به رنگ خاص پیراهنی تعلق خاطر داشته باشند و در اکثر مواقع همان پیراهن و همان رنگ را بپوشند خوب می‌دانند که اگر در جنگ تاکتیکی و تفکرات شطرنج گونه فوتبالی فقط کمی کم بیاورند آن روز محکوم به ناکامی و شکست هستند و حتی جذابترین رنگ‌ها و مدل‌های پیراهن‌های دنیا به دادشان نخواهد رسید!

به هر حال امیدواریم به جای سوژه شدن موضوعات این چنینی روزی برسد که در فوتبال مان صحبت از واسواسهای تاکتیکی در رقابت‌های میان مربیان و جنگ تفکرات حرفه‌ای مانند سایر لیگ های حرفه‌ای دنیا باشیم و باز هم امیدواریم روزی برسد که شاهد لباسی با رنگ و بوی چشمگیرتر و زیباتری بر قامت لیگ و فوتبال مان که اینروزها خیلی خوش قواره هم نیست، باشیم! تا داستانهای عجیب اخیر...

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها