اورونوف وآل کثیر نقش پررنگی در پیروزیهای پی درپی پرسپولیس دارند
100943
کرمانی مقدم: اوسمار می داند از بازیکنانش چه می خواهد
26 ارديبهشت 1403 12:20
آرش جعفری - هافبک ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، پرسپولیس در نیم فصل دوم هفته به هفته بهتر شده و نتایج خوبی گرفته و با اتکا به همین موضع کماکان در کورس قهرمانی باقی مانده است.

روزنامه گل

آرش جعفری - هافبک ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، پرسپولیس در نیم فصل دوم هفته به هفته بهتر شده و نتایج خوبی گرفته و با اتکا به همین موضع کماکان در کورس قهرمانی باقی مانده است.مرتضی کرمانی مقدم هافبک ملی پوش سابق پرسپولیس ابتدا درباره پیروزی پرسپولیس مقابل هوادار در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال ایران، گفت: بازی بسیار خوبی بود و در حساس ترین شراطی و در حالی که در تهران مهمان بود بدون تماشگر با ارائه یک بازی خوب توانست 3 امتیاز مهمی را کسب کند. در واقع باید بگویم پرسپولیس در مقابل هوادار با ارائه یک بازی مالکانه و استفاده از تجربه بازیکنانش موفق شد در یکی دیگر از بازی‌های مهم و سرنوشت‌ساز در راه قهرمانی پیروز شود. در هر دونیمه پرسپولیس سعی کرد فضا را به هوادار بدهد و در مقابل با کنترل توپ میدان ضربه نهایی را به این تیم زد.

کرمانی مقدم در ادامه در ورد تیم هوادار گفت: به مسعود شجاعی جوان تبریک می گویم او در نیم فصل دوم تیم خوبی از هوادار ساخته است. این تیم بدون نگاه کردن به اسم تیم ها بسیار خوب بازی می کند. شما نگاره کنید تیم فوتبال هوادار مقابل پرسپولیس حملات خوبی داشت، اما نتوانستند بهره خوبی از موقعیت‌هایی که داشتند ببرند و فرصت سوزی کردند. در نهایت هم به دلیل عدم تمرکز کافی در خط دفاعی ۲ گل را روی حرکت خوب سرخپوشان دریافت کردند. البته نباید از عملکرد خوب بیرانوند هم غافل شویم که سیوهای خوبی داشت و نگذاشت دروازه پرسپولیس باز شود.

کرمانی مقدم درادامه به نقش اوسمارهم در شیوه بازی پرسپولیس و اینکه او با تفکراتش شرایط خوبی در هر بازی برای پرسپولیس ایجاد می کند گفت: شکل بازی پرسپولیس هفته به هفته بهتر شده است و اوسمار توانسته شکل هجومی و موفق تیمش را پیدا کند. او به خوبی از توانایی بازیکنانش اطلاع دارد و می داند از ان ها چگونه بازی بگیرد تا موفق باشد. برای همین روند پرسپولیس در نیم فصل دوم روند بسیار خوبی بوده و بازیکنان در زمین بهترین نمایش خودشان را اجرا می کنند.

هافبک ملی پوش سابق پرسپولیس در خصوص عملکرد اورنوف و عیسی ال کثیر در هفته های اخیر گفت: هم اورونوف وهم عیسی آل کثیر نقش پر رنگی در پیروزی های پی در پی پرسپولیس دارند. درواقع می توانم بگویم آل‌کثیر و اورونوف با آمدن به پرسپولیس سبک بازی پرسولیس را تغییر داده‌اند و کاملاً نسبت به گذشته متفاوت و هجومی شده‌اند.

کرمانی در ادامه به درخشش دوباره بیرانوند درون دروازه پرسپولیس در بازگشت دوباره اش گفت: داشتن دروازه بان خوب برای هر تیم یک نعمت است . شما وقتی خاطت از درئازه راحت باشد بهتر بازی می کنید. حالا بیرانوند این حکم را برای پرسپولیس دارد. حضور بیرانوند در ترکیب پرسپولیس نوعی آرامش برای بازیکنان به شمار می‌رود و باعث می‌شود که بازیکنان با استرس کمتری بازی کنند. اگر او در دیدار با آلومینیوم حضور داشت به هیچ عنوان این مسابقه را واگذار نمی‌کردیم. حضور او در ترکیب پرسپولیس باعث شده در کورس قهرمانی بمانیم و در بازی مقابل هوادار نیز در چند صحنه مانع باز شدن دروازه شد و یکی از تاثیر گذارترین بازیکنان پرسپولیس بود.

کرمانی مقدم در ادامه در باره روند عملکرد اوسمار و اینکه او چقدر دراین نتایج سهیم است گفت: از نظر من اوسمار یک برزیلی کاربلد و باتجربه است و به آینده او خوشبین هستم. تنها مشکلی که او دارد این است که در تعویض هایش بعضی مواقع خوب عمل نمی کند برای همین به نظر من او باید یک دستیار ایرای خوب مثل کریم باقری داشته باشد تا با مشورت با او از تجربیاتش استفاده کند. به هر حال باید بگویم حالا که او تیم را با هم هماهنگ کرده بهتر است در صورت بروز هرگونه اتفاق او را در فصل بعد روی نیمکت ببینیم.

مرتضی کرمانی مقدم در ادامه در مورد 3 بازی اینده پرسپولیس و راه قهرمانی این تیم گفت: ببینید پرسپولیس۳ فینال بزرگ و سرنوشت ساز و در واقع ۳ بازی سخت در آینده خواهیم داشت. در عین حال با احترام به تیم فوتبال استقلال خوزستان، ما کار آسان تری مقابل آن‌ها در آزادی خواهیم داشت ودر مقابل بازی سخت تر ما مقابل شمس آذر و مس رفسنجان خواهد بود. با تمام این اوصاف نباید هیچ کدام از بازی‌های پیش رو را دست کم بگیریم و نگذاریم هیچکدام از حریفان مقابل پرسپولیس عرض اندام کنند. پرسپولیس باید باتمرکز بالا به مصاف هر 3 تیم برود تا با 3 پیروزی دیگر شانس قهرمانی را از دست ندهد. پرسپولیس در نیم فصل دوم خیلی بهتر شده و از سوی دیگر با توجه به بازی های استقلال با تیم های درحال سقوط در ۳بازی آینده خود امتیاز از دست می دهد. البته باید این را هم اضافه کنم باید نظارت بیشتری روی داوری‌های این ۳ هفته پایانی شود، زیرا روی نتایج هر ۱۶ تیم جدول تأثیرگذار است و امیدوارم داوران با دقت بالایی کار قضاوت را انجام دهند. امیدوار با تمام این اوصاف با فرصت طلبی شاگردان اوسمار ما در پایان فصل مانند فصل گذشته روی سکوی جشن قهرمانی بگیریم.

#پیج رسمی روزنامه گل #پرسپولیس #آرش جعفری #اوستون اورونوف #عیسی آل کثیر
تازه ترین خبرها