ماجرای تایید و رد کرنر بازی استقلال و فولاد از سوی آل‌نعمه
100939
یکی علیه همه!
26 ارديبهشت 1403 12:13
سیدیاسر رضوی  - استقلال در شب عجیبی در آزادی توانست مقابل فولاد با تک گل ایمان سلیمی به پیروزی برسد و به صدرنشینی 48 ساعته و موقت پرسپولیس پایان دهد تا همچنان شانس اول قهرمانی لیگ بیست و سوم باشد. فارغ از اتفاقات پیش از این بازی که هیاهو و حواشی زیادی را تا قبل از به صدا درآمدن سوت بازی شاهد بودیم و در نهایت اتفاقات به زعم هواداران رقیب سنتی آنها به نفع تیم جواد نکونام شد، مهمترین حاشیه این بازی تک گل استقلال به فولاد بود.

روزنامه گل

سیدیاسر رضوی - استقلال در شب عجیبی در آزادی توانست مقابل فولاد با تک گل ایمان سلیمی به پیروزی برسد و به صدرنشینی 48 ساعته و موقت پرسپولیس پایان دهد تا همچنان شانس اول قهرمانی لیگ بیست و سوم باشد. فارغ از اتفاقات پیش از این بازی که هیاهو و حواشی زیادی را تا قبل از به صدا درآمدن سوت بازی شاهد بودیم و در نهایت اتفاقات به زعم هواداران رقیب سنتی آنها به نفع تیم جواد نکونام شد، مهمترین حاشیه این بازی تک گل استقلال به فولاد بود.

گلی که موعود بنیادی فر آن را قبول کرد در حالی برای استقلال روی ارسال از یک کرنر و ضربه سر ایمان سلیمی، مدافع جلو کشیده این تیم به ثمر رسید . جایی که بحث درباره این گل در مورد کرنری بود که داور بازی با تشخیص آن، شرایط را برای گل خوردن فولاد فراهم کرد.

صحنه ای که بلافاصله در فضای مجازی و در کانال های هواداری بابت اشتباه موعود بنیادی فر و نفع استقلال از اشتباهات داوری دست به دشت شد. اتفاقی که شاید تا قبل از صحبت های احمد آل نعمه و ویدیویی که بعد از بازی از سوی او منتشر شد، خود استقلالی ها را هم بابت این شانس و نفع بردنشان از اشتباه داوری متقاعد کرده بود.

با این حال ویدیویی که در آن آل نعمه در آن اشاره داشت که بوحمدان خودش گفته است توپ به پایش خورده و به کرنر رفته به یکباره ورق را برگرداند. تا قبل از این اکثر قریب به اتفاق کارشناسان داوری حرف از اشتباه وحشتناک موعود بنیادی فر حرف به میان می آوردند و اینکه او با تصمیم اشتباه و تشخیصی نادرستی که داشته شرایط را برای شکست فولاد که گرفتن یک امتیاز در این بازی برایش از نان شب هم واجب تر بود، فراهم کرده است.

در صحنه ابتدایی از زوایای مختلف پاس ماشاریپوف به نحوی دیده می شود که بدون برخورد به هیچ بازیکنی به اوت رفته اما موعود بنیادی فر آن را کارنر اعلام می کند و شکایت بازیکنان فولاد از جمله کاپیتان این تیم ساسان انصاری را نیز به همراه دارد. با این حال این ادعای ال نعمه بعد بازی در فضای مجازی به ملعبه ای برای دعوای هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس تبدیل شد که با فکت‌های مختلف قصد تخریب طرف مقابل و دفاع از تیم خودشان را داشتند.

چرا از اول درست نگفتی؟

این داستان های رد و تایید کرنر ادامه داشت، تا بعد از انتشار فیلم آل نعمه که گفته بود بوحمدان به او گفته کرنر درست بوده، به یکباره این مربی فولاد روی خط آمد و گفت منظورم آن کرنر نبوده است. این که به مجری برنامه ورزشی شبکه سه اعلام کرد که آقای ویسی هم چنین نظری دارد و آن صحنه را به درستی ندیده و خودش در مورد آن کرنر صحبت نکرده است. بحثی که حسابی به محل سوال هواداران دو تیم به خصوص پرسپولیس قرار گرفت که یکی از سوالات آنها این بود که اگر حالا مبنا را بگذاریم که حرف آل نعمه درست است چرا از اول مطمئن نشدی که بازیکن تیمت که فیلم اعتراض او به موعود بنیادی فر منتشر شده بود، چنین منظوری نداشته و آنچنان هیاهویی را بابت این مساله راه انداخت؟ یا اینکه منتقدان عملکرد موعود بنیادی فر که قطعا اکر آن ها پرسپولیسی بودند؟ این کار آل نعمه را نقطه سیاه کاری او بابت هیاهویی که به راه انداخت، دانستند و بعضا آن را یک خودشیرینی و هدیه به دوست قدیمی اش نکونام دانستند. حتی در جایی هم به این مساله اشاره داشتند که اگر فولاد باخته او یک تنه تیم ناراحت و شکست خورده ویسی را که در خطر سقوط قرار دارد، نابود کرد و به جای حمایت از بازیکنان تیمش که در آن صحنه به داور اعتراض داشتند با پایان بازی چنین اظهارنظری کرد و آن را بعد پس گرفت.

کار آل‌نعمه برای حمایت از نکونام؟

یکی دیگر از اتفاقات بازی استقلال و فولاد که منجر به شکست تیم ویسی شد، بعد از اظهارنظر عجیب به زعم هواداران پرسپولیس از سوی آل نعمه، پرداختن به رابطه قدیمی او با جواد نکونام بود. اینکه آل نعمه به عنوان همبازی سابق نکونام در تیم ملی و کاپیتان سابق فولاد که بارها از او حمایت کرده بعد از اتفاق رخ داده به دنبال تکرار این حمایت برای دوست قدیمی اش که حالا سرمربی استقلال است، بوده. نکته عجیبی که به اشکال مختلف از سوی هواداران فوتبال در فضای مجازی پرداخته شد و حتی در بعضی موارد او را در فضای مجازی دستیار سابق نکونام هم دانستند و باعث شد حمله زیادی به او بابت این اتفاقات در شب بازی با استقلال و شکست فولاد، انجام گیرد.

کاش حرفشان را پس نمی‌گرفتند

فارغ از اتفاقات رخ داده در فضای مجازی بعد از برد استقلال و شکست فولاد که دوباره این تیم را صدرنشین و مدعی اول قهرمانی کرد، ای کاش آل نعمه این فضا را با یک حرف ناپخته ملتهب نمی کرد. واقعا در بعضی مواقع حرف نزدن بیش از به زبان آوردن یک صحبت و خراب کردن اوضاع و افزایش حواشی ارزش دارد. کاری که بهرام رضاییان در تلویزیون انجام داد و وقتی از او در مورد ماجرای تعویض لباس فولاد پرسیدند، آن را موضوعی بی ارزش و خارج از پرداختن قلمداد کرد. به نظرم این ماجرا وقتی بدتر شد که آل نعمه با آن اظهارنظر در مورد اینکه منظورش یک کرنر دیگر بود، فضا را بدتر کرد و بازهم شرایط را برای انواع اظهارنظرها در فضای مجازی بین هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس مهیا کرد؛ حال آنکه او می توانست با پرداختن بیشتر به بازی خوب فولاد، حال و هوای روحی تیمش را برای سه بازی حساس باقی مانده بالا ببرد. بازی هایی که هرکدام حکم مرگ و زندگی دارد اما به نظر می رسد آل نعمه که بدون شک اولویتش فولاد و موفقیت این تیم است، با یک اشتباه ناخواسته یک تنه علیه همه بود و به جز ایجاد درگیری بین هواداران استقلال و پرسپولیس، فولاد را هم ناخواسته وارد این حاشیه کرد.

#پیج رسمی روزنامه گل
تازه ترین خبرها