موانع احتمالی بازگشت احتمالی تیام
100938
از سلیقه نکونام تا پول هلدینگ!
26 ارديبهشت 1403 12:12
هنوز لیگ بیست و سوم به پایان نرسیده است و اتفاقا روزهای حساسی را برای مشخص شدن تیم قهرمان و همچنین تیم های سقوط کننده سپری می کند، اما در چنین شرایطی هم اخبار و شایعات داغ نقل و انتقالاتی از گوشه و کنار به گوش می رسد.از جمله اخبار البته ضد و نقیضی که درمورد هافبک جوان و عراقی استقلال به گوش می رسد که به شکل قرضی در مس رفسنجان توپ می زند.

روزنامه گل

هنوز لیگ بیست و سوم به پایان نرسیده است و اتفاقا روزهای حساسی را برای مشخص شدن تیم قهرمان و همچنین تیم های سقوط کننده سپری می کند، اما در چنین شرایطی هم اخبار و شایعات داغ نقل و انتقالاتی از گوشه و کنار به گوش می رسد.از جمله اخبار البته ضد و نقیضی که درمورد هافبک جوان و عراقی استقلال به گوش می رسد که به شکل قرضی در مس رفسنجان توپ می زند. از یک طرف گفته می شود که او باتوجه به درخشش در مس و البته تیم امید کشورش مورد توجه نکونام است و سرمربی استقلال به این بازیکن اعلام کرده تا برای بازگشت به جمع آبی ها در پایان فصل آماده باشد.

در مقابل برخی رسانه های داخلی هم تاکید می کنند باتوجه به محدودیت سهمیه خارجی در لیگ برتر نکنونام به دنبال جذب بازیکن با کیفیت تر و موثر از منتظر محمد عراقی است و تصمیمی برای بازگشت او به استقلال توسط کادرفنی استقلال گرفته نشده است.

یکی دیگر از اخبار و شایعات نقل و انتقالاتی استقلال یک موضوع نسبتا تکراری درسال های اخیر است. بازهم صحبت از بازگشت مامه باباتیام سنگالی به جمع آبی ها به گوش می رسد. گفته می شود در قرارداد این مهاجم سنگالی با باشگاه جدیدش یعنی پندیک اسپور ترکیه بندی وجود دارد که در صورت سقوط این تیم از سوپرلیگ ترکیه، او می تواند یک طرفه فسخ قرارداد کرده و بازیکن آزاد شود.

در فاصله 5 بازی مانده به پایان فصل تیم پندیک با 30 امتیاز و 3 امتیاز کمتر نسبت به دوتیم بالایی برای بقا می جنگد و تلاش می کند تا همراه تیم استانبول اسپور 16 امتیازی و قعرنشین که سقوط اش قطعی شده راهی دسته پایین تر نشود. رسانه های ترکیه ای هم تایید کرده اند که تیام در پایان فصل در صورت سقوط تیمش از سوپرلیگ ترکیه قصد دارد تا طبق بندی که در قراردادش وجود دارد یک طرفه فسخ کرده و بازیکن آزاد شود.

حالا در این شرایط شایعه شده است که این بازیکن 30ساله تمایل دارد تا پس از جدایی در پایان لیگ هفدهم و پس از 6 فصل دوری دوباره به جمع آبی پوشان برگردد. البته حتی اگر این موضوع صحت داشته باشد بازهم هنوز هیچ چیز قطعی نبوده و موانع زیادی بر سر راه است. اولین مانع به نظر نکونام و سلیقه او بر می گردد که چه تصمیمی برای سهمیه محدود خارجی اش می گیرد. به هرحال استقلال درحال حاضر 4 سهمیه خارجی اش را پر کرده و منتظر محمد را هم در پایان فصل در اختیار خواهد داشتو از طرف دیگر با توجه به علاقه نکونام به تورس برخی منابع از حضور حتمی او در استقلال فصل آینده خبر می دهند. شایعه مذاکره استقلال با ریکاردو آلوز پرتغالی هم به گوش می رسد. حتی اگر نکونام هم مانند هواداران استقلال مشتاق بازگشت تیام باشد و چنین اتفاقی او را به وجد بیاورد تازه به بحث مسائل مالی می رسیم. به هرحال تیام از بازیکنان سرشناس و موفق سوپرلیگ ترکیه است که عضو تیم ملی سنگال هم محسوب می شود. سن او آنقدرها بالا نیست که ارزش و قیمت اش افت شدیدی کرده باشد. استقلال برای خرید تیام باید هزینه کند و با توجه به موانع مختلفی چون سقف بودجه مشخص نیست چنین انتقالی شدنی خواهد بود یا نه؟ مالک جدید باشگاه هم هنوز رسما اعلام نکرده برای نقل و انتقالات چه برنامه و سیاستی دارد و آیا قرار بر بستن یک تیم پرستاره خواهد بود یا حساب و کتاب های اقتصادی در اولویت است؟

#پیج رسمی روزنامه گل
تازه ترین خبرها