وضعیت متهمان فساد بزرگ فوتبال در فدراسیون چه می‌شود؟
100844
پای دو سرمربی لیگ برتری وسط است!
24 ارديبهشت 1403 12:37
در ادامه فرآیند رسیدگی به یک پرونده بزرگ رشوه در فوتبال ایران که چند مدیر فدراسیون نیز به‌عنوان متهم در آن حضور دارند؛  یک مدیر اجرایی ارشد فدراسیون و سازمان لیگ، یکی از مسئولان پیشین سازمان لیگ که چندی پیش به‌عنوان مشاور رئیس فدراسیون منصوب شد و یک چهره مشهور رسانه‌ای در دادگاهی واقع در یکی از استان‌های جنوب شرقی کشور حضور یافتند.

روزنامه گل

در ادامه فرآیند رسیدگی به یک پرونده بزرگ رشوه در فوتبال ایران که چند مدیر فدراسیون نیز به‌عنوان متهم در آن حضور دارند؛ یک مدیر اجرایی ارشد فدراسیون و سازمان لیگ، یکی از مسئولان پیشین سازمان لیگ که چندی پیش به‌عنوان مشاور رئیس فدراسیون منصوب شد و یک چهره مشهور رسانه‌ای در دادگاهی واقع در یکی از استان‌های جنوب شرقی کشور حضور یافتند.بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده از منابع محلی، در استانی که اتهامات واردشده رخ داده است، هر 3 نفری که به دادگاه رفته‌اند از اهمیت زیادی در فوتبال ایران برخوردار هستند. دو مدیر ارشد که روز گذشته و امروز به دادگاه رفته‌اند در سال‌های اخیر در برگزاری لیگ برتر و دسته‌اول نقشی اساسی داشته‌اند.چهره رسانه‌ای معروفی هم که نفر اول یک سایت خبری مشهور است، در یک دهه اخیر تحت عنوان مشاور رسانه‌ای از مربیان، مدیران و بازیکنان زیادی فعالیت و پول دریافت می‌کند. او مشهور به جابه‌جایی و دلالی بازیکن در لیگ برتر است.فدراسیون فوتبال در اطلاعیه صبح یکشنبه ضمن قبول پرونده فساد اعلام کرد پرونده مربوط به سال 1400 است هرچند جزئیاتی از ماجرا را عنوان نکرد. نکته‌ای که در این اطلاعیه اشاره نشده این است که افراد مورد اتهام اکنون هم جزو مسئولان فدراسیون هستند.

فدراسیون فوتبال درمورد افراد درگیر در پرونده فساد بزرگ یک باشگاه صنعتی موضع مشخصی دارد.فوتبال کشورمان با افشای جزئیات جدید پرونده فساد یکی از باشگاه‌های صنعتی لیگ برتر واقع در جنوب شرق کشور با شوک بزرگی رو به رو شده است.باشگاهی که در ایام شیوع ویروس کرونا به لیگ برتر آمد و در سال‌های گذشته تخلفات متعددی در آن انجام شده که زمینه حضور چند مدیر فوتبالی و برخی مدیران سابقش به دادگاه را فراهم کرده است و بررسی‌ها درمورد سرمربی سابق این تیم نیز ادامه دارد.در این پرونده یک فعال رسانه‌ای، یکی از مسئولان سابق سازمان لیگ که در حوزه لیگ‌ دسته اول فعالیت داشت و مدتی در بازداشت به سر می‌برد و یکی از مدیران ارشد اجرایی تاثیرگذار سازمان لیگ نقش زیادی دارند که جلسه دادگاه آنها نیز در استان این باشگاه برگزار شده است. همچنین از یک مسئول کمیته داوران هم به عنوان یکی دیگر از افراد دخیل در پرونده یاد می‌شود.فدراسیون فوتبال که در اطلاعیه کمیته اخلاق این پرونده را مربوط به سال ۱۴۰۰ دانسته است، در حال حاضر برای تصمیم‌گیری در خصوص قطع همکاری با برخی متهمان منتسب در این پرونده به زیر مجموعه خود، منتظر اعلام حکم دادگاه و اتمام تحقیقات کمیته اخلاق است و در حال حاضر آنها مشکلی برای فعالیت در سازمان لیگ و فدراسیون ندارند.این احتمال نیز وجود دارد تا از برخی مسئولان ارشد پیشین فدراسیون برای پیگیری پرونده به زودی به کمیته اخلاق احضار شوند.شنیده های ما حاکی از آن است که تا کنون پای دو سرمربی ایرانی که هم اکنون در لیگ برتر دارای تیم هستند به این پرونده باز شده و احتمالا در روزهای آینده ابعاد جدیدی از این پرونده روشن خواهد شد.گفته می شود که متهمان این پرونده بیش از یکسال و نیم است که زیر ذره بین مقامات قضایی هستند.

واکنش ماجدی به فساد گسترده در فوتبال:

تا انتهای قضیه بروند و شفاف موارد را اعلام کنند

ماجدی درخصوص انتشار خبری درمورد فساد گسترده در پرونده یکی از باشگاه‌های لیگ برتری که ظاهرا منجر به احضار برخی مدیران فدراسیون هم به دادگاه شده است، توضیح داد: چه قدر خوب که دستگاه‌های نظارتی به این نتیجه رسیده‌اند که اگر فسادی وجود دارد، باید برداشته شود. من هم به عنوان یک مدیر فوتبالی به این قضیه کمک می‌کنم. اگر چیزی ببینیم یا بحثی مورد نظرمان باشد، معرفی خواهیم کرد. باید دست افرادی که فساد را در فوتبال نهادینه می‌کنند، برچیده شود. دم افرادی که این مسائل را بررسی می‌کنند گرم، اما خواهش می‌کنم تا انتهای قضیه بروند و شفاف موارد را اعلام کنند.مثل برخی مسائل نباشد که ۲ مرحله بروند و یک نفر ۵-۴ ماه محروم شود و بار دیگر این فساد تکرار شود.

واکنش رئیس هیات فوتبال کرمان به ماجرای پرونده جدید فوتبال:

برخی حواشی گریبانگیر باشگاه‌های مس شده

رئیس هیات فوتبال استان کرمان توضیحاتی را درخصوص اتفاقات اخیر ارائه کرد.مهدی جهانشاهی درمورد ورود نهادهای نظارتی به پرونده فساد در فوتبال که مربوط به سال 1400 است و گفته می‌شود دادگاهی محلی نیز برگزار شده و حتی فدراسیون فوتبال اطلاعیه‌ای را در این خصوص منتشر کرد، اظهار داشت: در این خصوص نه صحبتی با ما (هیات فوتبال) شده و نه اطلاعی دادند که به دادگاه برویم.وی افزود: من هم برخی اسامی را در رسانه‌ها خواندم و اطلاع دقیقی از این ماجرا ندارم اما شنیده‌ام که برخی از این افراد پیش از سال 1403 احضار شدند. نه به صورت رسمی از ما سوالی شده و نه تحقیقاتی صورت گرفته، ارتباطی هم با ما نگرفتند.

رئیس هیات فوتبال کرمان درخصوص اینکه این اتفاقات ظاهرا به حوزه کاری او مربوط می‌شود، گفت: حواشی در فوتبال کرمان زیاد است. 3 سال پیش هم کمیته اخلاق به یکی دو مورود ورود کرد. همه ما باید تلاش کنیم فوتبال کرمان از این مسائل دور شود. وی افزود: این جریانات هم مربوط به همان دوران است که اکنون ظاهرا روند قضایی پیدا کرده است. با اینحال این‌ها را فدراسیون باید توضیح بدهد. ما اطلاع دقیقی نداریم چون نه ارتباطی با ما گرفتند و نه در جریان جزئیات قرار داریم. بهترین مرجع در این مورد فدراسیون فوتبال است.جهانشاهی درمورد اینکه آیا تغییر و تحولات مدیریتی امسال باشگاه مس رفسنجان به این ماجرا مربوط است، عنوان کرد: شرکت صنایع مس ایران در 2 سالی که من رئیس هیات فوتبال استان هستم، 4 مدیرعامل عوض کرده و این تغییر و تحولات باعث شد گروه‌های مختلف علیه هم جبهه بگیرند. الان این مسائل به باشگاه‌ها هم سرایت کرده است. درواقع حواشی و مشکلات شرکت مس گریبانگیر باشگاه‌ها شده است.

کمیته اخلاق اعلام کرد:

محرومیت ۴ مدیر برنامه از فعالیت‌های فوتبالی

با اعلام کمیته اخلاق و با توجه به گزارش های واصله، علی مطوری، محمد کابلی، محمد جواد سرشت و ولی خرسندی دائر بر ارتکاب تخلف اخلاقی و با توجه به مستندات ارائه شده به لزوم تصمیم فوری تا تعیین حکم نهایی، نامبردگان به مدت ۲۰ روز از هرگونه فعالیت در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محروم شدند.

شنیده ها و گمانه زنی ها

مجوز فعالیت ۲ دلال معروف سلب می‌شود؟

شنیده شده 2 دلال معروف فوتبال کشورمان در آستانه سلب مجوز خود قرار دارند.دور جدید برخورد با مدیربرنامه‌های متخلف در فوتبال ایران به تازگی شروع شده و در همین راستا در ۲ هفته اخیر، برخی از آنها با حضور در نهادهای نظارتی، پاسخگوی موارد اتهامی و مسائل مربوط به دلالی بوده‌اند.برهمین اساس در آستانه پایان لیگ برتر و آغاز فصل نقل و انتقالات برای ساماندهی مدیران برنامه و تفکیک فعالیت افرادی که بر محور قانون فعالیت خود را ادامه می‌دهند با افرادی که صرفا به فکر سودجویی و دلالی هستند، برخوردهای لازم با متخلفان به عمل می‌آید.شنیده می‌شود در روزهای آتی مجوز فعالیت ۲ دلال مشهور فوتبال کشورمان سلب خواهد شد و آنها در فصل نقل و انتقالات از هرگونه فعالیتی محروم می‌شوند.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها