برای قهرمانی امتیاز مهم است نه بازی زیبا
100802
مهابادی: باید به نکونام حق بدهید
23 ارديبهشت 1403 10:57
آرش جعفری - مدافع ملی پوش سابق استقلال عقیده دارد نکونام و شاگردانش با تمرکز وآرامش بازی می کنند و همین باعث می شود در هر دیدار با اینکه بعضی مواقع عقب می افتند در نهایت برنده باشند.

روزنامه گل

آرش جعفری - مدافع ملی پوش سابق استقلال عقیده دارد نکونام و شاگردانش با تمرکز وآرامش بازی می کنند و همین باعث می شود در هر دیدار با اینکه بعضی مواقع عقب می افتند در نهایت برنده باشند.داوود مهابادی مدافع ملی پوش سابق استقلال، ابتدا درباره پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی، گفت: بازی خوبی بود و به بازیکنان خسته نباشید می‌گویم. ذوب‌آهن چشم به ضد حملات داشت و در نیمه نخست روی اشتباه خط دفاع استقلال به گل رسید، اما خداراشکر بازیکنان تلاش کردند و روی درخشش ۲ بازیکن خارجی ۳ امتیاز حساس این بازی را کسب کردند.

داوود مهابادی در ادامه در خصوص ذوب آهن و فشاری که این تیم به استقلال آورد گفت: ذوب‌آهن با توجه به اینکه در زمین استقلال به میدان آمده بود، آبی‌پوشان را به خوبی آنالیز کرده بودند و روی ضد حملات تصمیم به باز کردن دروازه شاگردان نکونام داشتند که همین امر باعث شد در نیمه اول یک گل را روی اشتباه مدافعان دریافت کنند. در ادامه روی تعویض‌های خوب نکونام استقلال به بازی برگشت و در نیمه دوم هجومی‌تر بازی کردند و توانستیم تا آخرین لحظه روی دروازه ذوب‌آهن حمله کنیم و صدر جدول را پس بگیریم. ما در این بازی خوش‌شانس بودیم و احتمال داشت صدر جدول را به همین راحتی از دست بدهیم.

مدافع ملی پوش سابق تیم استقلال در رابطه با عملکرد این تیم تا کنون و اینکه در اول لیگ خیلی ها عقیده داشتند این تیم پنجم هم شود یا سهمیه بیرد کار بزرگی کرده است گفت: استقلال در این فصل فراز و نشیب‌های زیادی داشتند و در برخی بازی‌ها امتیازات را به راحتی از دست می‌دادند. اما رفته رفته تیم خوب شد و و با توجه به سیستمی که بازی میکنند موفق شدند نتیجه لازم را بگیرند. ابته بعضی ها می گویند استقلال زیبا بازی نمی کند او فقط خوب نتیجه می گیرد و به عقیده من الان همین مهم است چون به فوتبال زیبا امتیاز نمی دهند برای همین نکونام ترجیح داده که خوب بازی نکند اما امتیاز بگیرد که این هم یک نوع شیوه بازی امتیاز گرفتن است که باید به آن احترام بگذاریم.

داوود مهابادی در خصوص تغییرمدیریت در باشگاه استقلال و اینکه خطیر رفت بهتر شد یا نه گفت: تغییر مدیریت را در استقلال را باید به فال نیک بگیریم. متاسفانه در زمان خطیر آرامش در تیم وجود نداشت و و در عین حال با توجه به اینکه مشکلات زیادی در باشگاه وجود داشت نکونام توانست با اصول خودش تیم را در صدر جدول نگه دارد. پس به نوعی رفتن خطیر به نفع باشگاه بود تا آرامش در باشگاه آن هم در این شرایط حکم فرما شود. به هرحال امیدوارم که مدیریت فعلی در این مقطع حساس آرامش کادرفنی و بازیکنان را مهیا کنند. ما در برخی پست‌ها با کمبود بازیکن مواجه هستیم، اما نکونام و کادرش در این موضوع به خوبی تیم را هماهنگ کردند. بازهم تاکید می کنم متاسفانه جنگی که در دوران مدیریت خطیر بین او و نکونام وجود داشت باعث تضعیف روحیه بازیکنان می‌شد و حواشی موجود می‌توانست در ادامه فصل به آبی‌پوشان لطمه بزند. خداراشکر مشکلات حل شده و امیدوارم نکونام با آنالیز دقیق حریفان تیم ا قهرمان کند.

داوود مهابادی د رادامه در مورد بازیکنان خارجی استقلال که این روزها در این تیم می درخشند گفت : ماشاریپوف و بلانکو بهترین خرید‌های استقلال در این فصل بودند و در بازی‌های لیگ به کمک استقلال آمدند. امیدوارم مدیریت این ۲ بازیکن را حفظ کند و مانع از خروج آن‌ها شود چرا که این ۲ با دیگر بازیکنان به خوبی هماهنگ شدند و می‌توانند در فصل بعد عملکرد بهتری از خود نشان دهند. ما در میانه میدان نیاز به یک بازیساز داریم تا در کنار ماشاریپوف مکمل یکدیگر باشند، زیرا در این فصل برخی بازیکنان را به خاطر مصدومیت از دست دادیم که یکی از آن‌ها مهدی‌پور بود که نتوانست فصل را به پایان برساند. ما درباره ۲ بازیکن خارجی صحبت کردیم و باید بگویم سایر بازیکنان هم درخشان ظاهر شدند و هر کدام از آن‌ها در این موفقیت نقش داشتند.

داوود مهابادی در خصوص اینکه شانس قهرمانی استقلال با توجه به بازی های باقیمانده چقدر است گفت: ببینید باید اینگونه برای شما توضیح دهم که همواره در بازی‌های پایانی تیم‌ها به سختی امتیاز از دست می‌دهند مثلا همین بازی با فولاد که بسیار سخت است . فولاد در قعر جدول است و نیاز مبرم به امتیاز دارد می‌تواند به چالشی جدی برای شاگردان نکونام تبدیل شود. نباید به نتایج گذشته فولاد توجه کنیم و با تمام توان به مصاف آن‌ها برویم و به هیچ عنوان آن‌ها را دست کم نگیریم. اکنون با تمام مشکلات به پایان فصل نزدیک شدیم و امیدوارم این ۴ بازی پایانی را با موفقیت پشت سر بگذاریم. باید حریفان را بهتر از قبل آنالیز کنیم چرا که در این مقطع حساس اگر بخواهیم بازی‌ها را به این صورت ادامه دهیم به مشکل خواهیم خورد. فاصله ما با پرسپولیس یک امتیاز است و باید در بازی‌های پیش رو تمام تمرکزمان را برای کسب برد بگذاریم. برای تثبیت صدر به تمام امتیازات حساس هر ۴ بازی پیش رو احتیاج داریم. در این مقطع از لیگ کار از ریسک گذشته است و نباید بگذاریم کار به دیدار پایانی برسد. اکنون که سرنوشت قهرمانی در دستان استقلال است باید از این فرصت استفاده کنند و نتایج لازم را کسب کند. به قهرمانی آبی‌پوشان اطمینان دارم و امیدوارم در بازی پایانی مقابل پیکان قهرمانی را جشن بگیرند.

#پیج رسمی روزنامه گل #جواد نکونام #استقلال #آرش جعفری #پرسپولیس #داوود مهابادی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها