رکوردی که سرنوشت قهرمانی استقلال به آن گره خورده
100801
نکونام و شاگردانش رکورد امتیاز لیگ برتر را می‌شکند؟
23 ارديبهشت 1403 10:55
استقلال در لیگ بست و یکم با فرهاد مجیدی رکورد شکنی کرد و توانست چند هفته مانده با پایان لیگ قهرمانی اش را مسجل کند و تبدیل به اولین قهرمان لیگ برتر شود که بدون شکست موفق به فتح این رقابت ها می شود.

روزنامه گل

استقلال در لیگ بست و یکم با فرهاد مجیدی رکورد شکنی کرد و توانست چند هفته مانده با پایان لیگ قهرمانی اش را مسجل کند و تبدیل به اولین قهرمان لیگ برتر شود که بدون شکست موفق به فتح این رقابت ها می شود. فرهاد مجیدی و شاگردانش که تا پایان هفته بیست و هفتم 63 امتیازی بودند، این فرصت را داشتند که با کسب حداقل 7 امتیاز از 3 بازی باقی مانده یعنی کمی بیش از 50 درصد امتیازهای باقی مانده، برای نخستین بار در تاریخ این رقابت ها به رکورد کسب 70 امتیاز در یک فصل از رقابت های لیگ برتر هم برسند، اما در نهایت آنها با توجه به قطعی بودن قهرمانی و از طرف دیگر حفظ رکورد شکست ناپذیری در 3 بازی آخر چندان به آب و آتش نزدند و البته کمی هم بدشانس بودند تا در نهایت فقط 5 امتیاز دیگر کسب کنند و 68 امتیازی شوند. هرچند با همین تعداد امتیاز هم مجیدی و شاگردانش در استقلال رکورد داربیشترین کسب امتیاز در یک فصل شدند.

اکنون جواد نکونام و شاگردانش که رقابت تنگاتنگی با پرسپولیس برای قهرمانی دارند، برای مسجل کردن قهرمانی خودشان احتمالا ناچارخواهند بود که رکورد کسب بیشترین امتیاز در یک فصل را بشکنند! اختلاف یک امتیازی با پرسپولیس یعنی آبی ها باید در هر 4 بازی باقیمانده مقابل فولاد خوزستان، نساجی مازندران، گل گهر سیرجان و پیکان تهران برنده از میدان خارج شوند تا بدون هیچ اما و اگری و بدون توجه به نتایج پرسپولیس قهرمانی اش را قطعی و مسجل کند.

اگر این موضوع محقق شده و چنین موفقیتی حاصل شود آنوقت یک رکورد تازه به نام استقلال و اینبار جواد نکونام و شاگردانش ثبت خواهد شد. همان طور که اشاره شد استقلال در لیگ بیست و یکم با کسب 68 امتیاز به قهرمانی رسید. حالا اگر استقلال 57 امتیازی در هر 4 بازی باقی مانده برنده از میدان خارج شود که البته برای قهرمانی احتمالا به انجام این ماموریت بزرگ نیاز هم دارد، آنوقت در پایان فصل می تواند با کسب 69 امتیاز یک رکورد تازه در لیگ برتر به ثبت برساند.

استقلال فعلا و تا اینجای رقابت ها رکورد شکست ناپذیری در بازی های خانگی را در اختیار دارد و اگر در چهار بازی آینده موفق باشد آنوقت یک رکورد فوق العاده و خاص نیز به نام آنها ثبت خواهد شد. استقلال اگر فولاد را شکست دهد، 60 امتیازی خواهد شد، این در حالی است که آبی ها در لیگ بیست و یکم با همین تعداد بازی 63 امتیازی بودند. با این وجود نکونام و شاگردانش در 3 بازی آتی این فرصت را خواهند داشت تا رکورد تعداد امتیاز های کسب شده در لیگ بیست و یکم و در مجموع تمام ادوار لیگ برتر را ارتقا داده و در تاریخ این رقابت ها جاودانه شوند.

باید منتظر ماند و دید که نکونام و تیمش می توانند در بازی های سخت و سرنوشت سازی پایانی چنین کار بزرگی را انجام دهند یا سرنوشت دیگری در انتظار آنها خواهد بود. البته نتایجی که پرسپولیس در ادامه کسب می کند هم می تواند در استراتژی آبی ها برای روند امتیاز دیگری در بازی های مانده موثر باشد.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها