رقبای استقلال و پرسپولیس زیر ذره‌بین بدبین‌ها
100750
حقیقی و عنایتی مثل فروزان تبرئه می‌شوند؟
22 ارديبهشت 1403 12:03
استقلال و پرسپولیس چهار بازی حساس و سرنوشت ساز پیش رو دارند. در این بازی های حساس پیش رو نه تنها استقلالی ها و پرسپولیسی ها، که رقبای آنها نیز زیر ذره بین رسانه ها و فوتبال دوستان و هواداران هستند.

روزنامه گل

استقلال و پرسپولیس چهار بازی حساس و سرنوشت ساز پیش رو دارند. در این بازی های حساس پیش رو نه تنها استقلالی ها و پرسپولیسی ها، که رقبای آنها نیز زیر ذره بین رسانه ها و فوتبال دوستان و هواداران هستند.در سال ها و لیگ های گذشته نیز برخی از مربیان و بازیکنان و حتی مدیران تیم های لیگ برتری در فضای رسانه یا مجازی بارها مورد اتهام و تهمت کم کاری برابر سرخابی ها قرار گرفته اند که البته هیچ کدام هرگز مستند نبود و اثبات نشد؛ اما متاسفانه در فضای هواداری به چنین چیز هایی اهمیت داده نمی سود و برچسب کم کاری و به اصطلاح راه دادن به تبم سابق با مورد علاقه همیشه روی این بازیکنان باقی ماند، حتی بعد از اینکه عمر دوران حرفه ای آنها به پایان رسید و بازنشسته شدند!

نمونه هایی از این موارد را در بازی های اخیر سرخابی ها هم دیده ایم. از جمله همین بازی آخر استقلال برابر ذوب آهن که محسن فروزان قبل از بازی مورد هجمه و تهمت گروهی از هواداران پرسپولیس در فضای مجازی قرارگرفت. با این وجود فروزان عملکرد قابل دفاعی داشت و روی هیچ کدام از گل ها هم کوچکترین سهم تقصیری نداشت. گلر سابق آبی ها حتی در چند صحنه متهم به اتلاف وقت شد و به همین دلیل از داور اخطار هم گرفت.

در بازی های پیش رو و سرنوشت ساز سرخابی ها هم نفراتی مانند فروزان هستند که پیش داوری و ذهنیت های منفی نسبت به آنها وجود دارد. نفراتی مثل علیرضا حقیقی گلر سابق پرسپولیس و تیم ملی که همواره به دلیل عملکردش برابر تیم سابق از سوی هواداران استقلال متهم به کم کاری شده است. شاید از این نظر حقیق را بتوان با مهدی تارتار مقایسه کرد. البته پیش از این درباره ابن موضوع صحبت کرده و از خودش دفاع کرده بود. با این وجود شاید حقیقی باید امیدوار باشد مانتد فروزان برابر استقلال آنقدر بی نقص و بی اشتباه باشد که هیچ کسی حتی هواداران تیفوسی استقلال هم نتوانند او را مورد اتهام قراردهند!

شرایطی که رضا عنایتی سرمربی استقلالی تیم پیکان و البته رامتین سلیمان زاده مدافع مس رفسنجان هم کم و بیش آن را تجربه کرده اند. از آنجا که رویارویی این در هفته پایانی است در نتیجه احتمالا حساسیت آن و تبعات هرگونه اشتباه سهوی احتمالی نیز بیشتر خواهد بود. رصد فضای مجاری نشان می دهد که بخشی از هواداران استقلال با یادآوری و بازنشر عملکرد حقیقی و سلیمان زاده درمورد عملکرد آنها مقابل پرسپولیس شروع به پیش داوری کرده اند. حقیقی تابحال نتوانسته مانند چند بازی که برابر استقلال درخشیده، برابر تیم سابق اش آن طور که انتظار می رفت بدرخشد. در بازی امروز حقیقی بیش از هر زمان دیگری زیر ذره بین خواهد بود. سلیمان زاده هم به دلیل اشتباهات تاثیرگذار و متوالی اش برابر پرسپولیس با تیم های مختلف، همواره سوژه ای برای انتقاد هواداران استقلال بوده است. رضا عنایتی هم به عنوان مربی نتوانسته یقه استقلال را بگیرد و از طرف دیگر علاقه اش به آبی ها را نیز کتمان نمی کند. عنایتی و تیمش هم باید در هفته پایانی جوری برابر استقلال صف آرایی کنند که در پایان مسابقه با هر نتیجه ای که رقم می خورد کسی نتواند شک و شبهه ای به او و تیمش وارد کند.

بدیهی است که هیچ کسی چه در دنیای ورزش حرفه ای و چه خارج از آن جز موفقیت خودش به هیچ چیز دیگری فکر نمی کند و حاضر نیست اعتبار و کارنامه ورزشی اش را برای موفقیت یک تیم و یکسری مربی و بازیکن دیگر خدشه دار کرده و بی اعتبار کند. از طرف دیگر همه ورزشکاران حرفه ای می دانند که تنها رسیدن به تیم مورد علاقه و بالارفتن قیمت شان درخشش برابر استقلال و پرسپولیس است. هیچ بازبکنی صرفا به خاطر علاقه به استقلال یا پرسپولیس یا به چالش نکشیدن آنها در بازی رودررو به این تیم ها نرفته یا اگر هم استثناهایی وجود داشته باشد هیچ کدام عاقبت بخیر و رستگار نشده اند.

این چیزها را فوتبالیست ها و مربیان حرفه ای خوب می دانند. همان طور که بعد از درخشش منتظر محمد همه استقلالی ها برای بازگشت او در فصل آینده لحظه شماری می کنند.

تمام نفراتی که از آنها اسم برده شد هم چنین شرایطی دارند و فقط به دنبال موفقیت شخصی و تیمی خودشان هستند، اما باید دست کم در این مقطع حساس با چنان تمرکز و انگیزه بالایی برابر استقلال و پرسپولیس قرار بگیرند که هیچ ذهن و فکری نتواند آنها را به دلیل عملکردشان زیر سوال ببرد و متهم کند، چیزی شبیه محسن فروزان در بازی با استقلال!

#پیج رسمی روزنامه گل
تازه ترین خبرها