بحث تمدید قرارداد اوسمار و بازیکنان الان حاشیه ایجاد می کند
100675
کرمانی مقدم : اورنوف شاه ماهی نقل و انتقالات بود
19 ارديبهشت 1403 13:12
آرش جعفری - هافبک ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، علی‌رغم نتایج خوب استقلال و صدرنشینی این تیم، اما این پرسپولیس است که در پایان لیگ جام را دوباره بالای سر می برد.

روزنامه گل

آرش جعفری - هافبک ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، علی‌رغم نتایج خوب استقلال و صدرنشینی این تیم، اما این پرسپولیس است که در پایان لیگ جام را دوباره بالای سر می برد.مرتضی کرمانی مقدم هافبک ملی پوش سابق پرسپولیس بعد از پیروزی مهم پرسپولیس در قائم شهر مقابل نساجی گفت: بازی بسیار خوبی بود و هردوتیم فوتبال خوبی را به نمایش گذاشتند. در واقع تا دقایق پایانی این بازی بسیار جذاب و حساس دنبال شد. از سوی دیگر باید بگویم پرسپولیس سه امتیازی مهم را در دیدار مقابل نساجی به دست آورد. با توجه به جو ورزشگاه و اتفاقاتی که در طول بازی رخ داد، ارزش این سه امتیاز خیلی بالاست. پرسپولیس نیمه اول را خیلی خوب شروع کرد و بازی در اختیارش بود و توانست به برتری هم در این نیمه برسد، البت باید این را هم اضافه کنم اگر اورنوف و آل کثیر دقت بیشتری می کردند پرسپولیس می توانست باز دن 3 گل کار نساجی را یکسره کند. اما در نیمه دوم این نساجی بود که تا حدودی بازی را در دست گرفت، اخراج سروش رفیعی هم مزید بر علت شد و بعد از اینکه پرسپولیس 10 نفره شد نساجی به گل نیز رسید. اما بازهم درخشش اورنوف باعث شد پرسپولیس 3 امتیاز مهم این بازی را کسب کند.

کرمانی مقدم در ادامه در مورد اینکه پرسپولیس هم 10 نفره شد و هم اینکه گل تساوی رادریافت کره بود اما به چه شد که به برتری رسید گفت: پرسپولیس نیاز مرمی به 3 امتیاز ازی داشت . از سوی دیگر تیم هایی که 10 نفره می شوند یک انگیزه مضاعف برای جبران پیدا می کنند در ادامه هم خوشبختانه اشتباهاتی که در جام حذفی و بازی‌های دیگر برای پرسپولیس از سوی اوسمار پیش آمده بود، در بازی با نساجی تکرار نشد. بازیکنان هم با درک شرایط جایگاه تیم، پس از 10 نفره شدن سعی کردند بازی را کنترل کنند و با حفظ روحیه‌ خود توانستند گل پیروزی را نیز به ثمر برسانند و در ادامه به حفظ بازی پردازند.

کرمانی در ادامه در مورد درخشش اورنوف در این روزها گفت: من از همان روزی که این بازیکن به پرسپولیس آمد گفتم بازیکن خوبی است چرا که بازی های او را در جام ملت ها دیده بودم.او به رغم سن کمی که دارد یکی از بهترین وینگر های حال حاضر فوتبال آسیا است. البته من شنیده ام او با تیم ازبکی در جام باشگاه های آسیا که به تهران آمده بود 3 گل به نساجی زده بود برای همین شناخت خوبی از این تیم داشت و در نهایت با ارائه یک بازی خوب 2 گل دیگر هم زد. اورنوف می تواند یکی از بازیکنانی باشد که پرسپولیس را به قهرمانی برساند. او درواقع شاه ماهی نقل و انتقالات بود.

هافبک ملی پوش سابق پرسپولیس در خصوص اوسمار واینکه او گفته فعلا زمان بازی و قهرمانی است و نباید به تمدید قرارداد فکر کنیم گفت: او حرف بسیارخوبی زده است. من از ابتدا هم گفتم او بهترین کسی است که می تواند به پرسپولیس بعد از رفتن یحیی کمک کند. بعداز آن هم من وقتی بازی‌های پرسپولیس را با هدایت اوسمار نگاه می‌کنم، این موضوع را متوجه شده‌ام که او مربی خوبی است و بازی خواین خوبی دارد. زمانی که پرسپولیس در چند مسابقه ابتدایی بازی‌هایش را با پیروزی پشت سر گذاشت، نشان داد شناخت خوبی از بازیکنان و تیم و حتی شرایط فوتبال ما دارد. الان هم می گویم باید تمرکز همه بر روی 4 بازی باقیمانده لیگ باشد و بعد از پایان مسابقت درمورد تمدید قرارداد اوسمار و حتی بازیکنان صحبت کنیم. چون هر حرفی می تواند تیم را به حاشیه ببرد.

کرمانی مقدم در ادامه در مورد بازگشت به موقع بیرانوند به درون دروازه در بازی های حساس هفته های پایانی گفت: قبل از هر چیز باید بگویم امیررضا رفیعی جوان در درون دروازه پرسپولیس عالی کار کرد. او 4ربازی درون دروازه پرسپولیس ایستاد و گلی دریافت نکرد. بیرانوند هم پس از چند هفته غیبت، دومین بازی‌اش را انجام داد و باید درباره او منصفانه نظر بدهیم. در اینکه علیرضا یک وزنه درون ترکیب پرسپولیس است، شکی وجود ندارد. مطمئناً او در بازی‌های آینده با آمادگی بیشتر عملکرد بهتری خواهد داشت ولی در عین حال من معتقدم در کنار استفاده از بیرانوند، باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که به رفیعی جوان هم بازهم میدان برسد تا هم تجربه کسب کند و هم اینکه تا در موقع لزوم جانشین خوبی درون دروازه داشته باشیم.

کرمانی مقدم در خصوص اینکه پرسپولیس چقدر شانس دارد تا صدر را از استقلال پس بگیرد و قهرمان شود گفت: بازی های باقی مانده فراتر از فینال است و بازیکنان هر چه در توان خود دارند باید در زمین به کار گیرند، نباید به بازیکنان حریف اجازه نزدیک شدن به دروازه خودشان را بدهند، در این دیدارها وظایف خط هافبک و خط دفاع سنگین‌تر است و بازیکنانی که در این پست‌ها بازی می‌کنند باید بیش از پیش حواس خود را جمع کنند. هیچ دیداری را نمی‌شود آسان دانست و اوسمار و شاگردانش بهتر می‌دادند که اگر به قهرمانی فکر می‌کنند باید تمام دیدارهای باقی مانده را با پیروزی از زمین خارج شوند. قهرمانی در دستان استقلال و پرسپولیس قرار دارد و هر دو تیم نتایج مشابهی را در این هفته کسب کردند. من امیدوارم که پرسپولیس در پایان لیگ قهرمان شود اما کار بسیار سخت و دشوار است و استقلالی‌ها هم نباید از الان خود را قهرمان بدانند زیرا بازی‌های باقی مانده این تیم هم حساس خواهد بود و به نظرم مصاف هر دوی آنها با تیم‌های انتهای جدولی سخت‌تر از تیم‌های میان جدولی است. اما با تمام این اوصاف پرسپولیس شخصیت بیشتری برای قهرمانی دارد و آبی‌ها شرایط قهرمانی را ندارند و این پرسپولیس است که در پایان لیگ جام را بالای سر می‌برد.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها