گلر جوان شمس آذر پدیده لیگ امسال بود
100589
مدیر روستا: شانس قهرمانی استقلال بیشتر است
17 ارديبهشت 1403 09:46
وحیدرضا عبدی نژاد- با علی اصغر مدیرروستا ، گلزن سابق تیم ملی و پیشکسوت فعلی فوتبال مان  گفتگویی کردیم که شما را به خواندن این مصاحبه دعوت می‌کنیم...  

روزنامه گل

وحیدرضا عبدی نژاد- با علی اصغر مدیرروستا ، گلزن سابق تیم ملی و پیشکسوت فعلی فوتبال مان گفتگویی کردیم که شما را به خواندن این مصاحبه دعوت می‌کنیم...

برای شروع ، لیگ برتر امسال که به ایستگاه‌های پایانی رسیده است را چگونه دیدید و در ادامه حس می کنید که کدام تیم فاتح لیگ برتر خواهد شد؟

اولاً اگر بخواهم راجع به فوتبال مان صحبت کنم باید بگویم که سال به سال لیگ ما در حال افت کردن است و کیفیت پایینتری را در هر دوره لیگ برتر نسبت به دوره قبل شاهد هستیم ، مدیران باشگاه‌ها و مسئولان این روزهای فوتبال باید به فکر راهکار باشند و از هدر رفتن استعدادهای فوتبالی مان جلوگیری کنند که متاسفانه آقایان به فکر چاره نیستند و دلیلش هم این است که برخی از مدیران باشگاه‌ها و یا عده ای از مسئولان فعلی نامحرم‌هایی هستند که به فوتبال وارد شدند و کارایی چندانی ندارند و به همین دلیل نمی‌توانیم انتظار شرایط بهتری را داشته باشیم فوتبال ما در حال پسرفت است و مثلا یکی از دلایل فقدان امکانات به روزی مانند وی ای آر ، کم آوردن در تامین هزینه هایش نیست بلکه نفوذ برخی از افراد ناخلف از بیرون فدراسیون به داخل آن است که مانع از این اتفاقات مهم برای فوتبال ما می شوند چون وجود این سیستم های پیشرفته شرایط آنها را دچار مشکل می کند و نمی توانند به شرط بندی ها و سایر اهداف شان برسند! نکته عجیب تر اینکه هیچ عزمی هم برای خنثی سازی این افکار شوم نیست و کسی مانع شان نشده است. اما راجع به قهرمانی باید بگویم که چون استقلال در صدر جدول است و با وجود اختلافات اخیر بین مدیریت و کادر فنی شان ، سرمربی تیم کار مهمی کرده و تمرکزش را روی مسائل فنی گذاشت و همچنان در صدر جدول مانده است و با این شرایط چون سرنوشت قهرمانی دست خودشان است کمی شانس بالاتری دارند اما از طرف دیگر پرسپولیس هم رقیبی جدی و پر انگیزه‌ایست و می‌تواند تهدید جدی برای آبی‌ها باشد و مسلماً اگر آبی ها لغزشی داشته باشند و امتیاز از دست بدهند و سرخپوشان همچنان امتیازهای خوبی جمع کنند آنها هم شانس بالایی دارند.

به نظر شما لیگ امسال فوق ستاره ای یا بازیکنان شاخصی داشته است که بخواهید نامی از آنها ببرید؟

لیگ امسال هم همان روال قبلی را طی کرده و عده‌ای از بازیکنان پا به سن گذاشته هستند همان‌ها هم برای تیم‌هایشان تاثیرگذار هستند این لیگ اینقدر به مشکل خورده است که بازیکنی مثل اورونوف ستاره آن می‌شود(هر چند بازیکن قابل و توانایی است ولی در حد فوق ستارگان نسلهای قبلی فوتبال ما نیست) و این نشان دهنده فقر تکنیک در لیگمان است ضمناً جا دارد اشاره‌ای بکنم به گلر جوان شمس آذر که انصافا می‌تواند لقب پدیده لیگ امسال را بگیرد چرا که جزو یکی از خوب‌های لیگ امسال بود.

شرایط تیم ملی فوتبال ما را چگونه می بینید؟ امیدی به ملی پوشان جوان شده تیم ملی در آینده هست؟

باید صبر کنیم ببینیم در آینده چه اتفاقاتی خواهد. بنا به جوانگرایی در تیم ملی است اما واقعیت این است که ما در لیگ مان آنچنان جوان‌هایی که در حد دعوت به تیم ملی باشند، نداریم. بازیکنان جوان یعنی ۱۷ تا ۲۰ سال نه بیست و چهار سال و بیست و پنج سال، بنابراین نمی‌شود روی داستان جوانگرایی هم خیلی امیدوار بود.اصل مطلب اینکه اگر این نسل فوتبال ما کنار بروند دیگر نمی شود آینده چندان روشنی را برای تیم ملی متصور بود.

شما برنامه‌ای برای مربیگری در لیگ مان دارید؟

در این چند سال اخیر متاسفانه حلقه‌هایی ایجاد شده است که مانع برای ورود امثال ما شده‌اند و این دست‌های پشت پرده هستند که اجازه نمی‌دهند امثال ما وارد گود مربیگری شویم و تیمی را هدایت کنیم و این جای تاسف دارد که اینان همچنان از بلبشو های فوتبال ما نهایت سواستفاده را می کنند!

در آستانه بازیهای حساس نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا هستیم پیش بینی شما از فینالیست و نهایتاً قهرمان بازی‌ها چیست؟

به نظرم رئال می‌تواند از سد بایرن عبور کند و فینالیست شود چرا که قبل از آن هم به خوبی از سد تیم بزرگی مثل منچستر سیتی عبور کرده بود. پیش بینی من از فینال نبرد رئال با دورتموند است و نهایتا این فینال با جشن قهرمانی رئال همراه خواهد شد.

در پایان ؛ به نظرتان حالا که صحبت از فوتبال اروپا شد این روزها فوتبال اروپا و جهان فوق ستاره ای دارد یا بعد از پایان عصر رونالدو و مسی فوتبالیستی در سطح آنها دیگر نداریم؟

به نظر من با پایان دوران رونالدو و مسی تا ۲۰ حتی ۳۰ سال آینده کسی مانند آنها ظهور نکند ولی در شرایط فعلی به خاطر نوع بازی امباپه، او می‌تواند چند سالی خود را بعنوان بهترین دنیا معرفی کند.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها