پرسپولیس، نساجی مثل فصل گذشته
100586
راه قهرمانی از وطنی می گذرد
17 ارديبهشت 1403 09:19
آرش جعفری - دو تیم پرسپولیس و نساجی در چاچوب دیدار هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر بیست و سوم در قائم شهر به مصاف هم خواهند رفت. 

روزنامه گل

آرش جعفری - دو تیم پرسپولیس و نساجی در چاچوب دیدار هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر بیست و سوم در قائم شهر به مصاف هم خواهند رفت. دیداری که در سرنوشت قهرمانی لیگ برتر بیست و سوم بسیار تاثیر گذار است و البته اینکه نساجی هم برای بقا به امتیاز این دیدار خانگی بسیار نیازمند است. را مشخص می کند. این بازی یکی از مهمترین بازی پرسپولیس و نساجی به شمار می رود دقیقا مانند فصل پیش که در روز پایانی لیگ پرسپولیس به قائم شهر رفت و برای قهرمانی 4 گل به نساجی زد اما با این تفاوت که نساجی در شرایط سقوط قرار نداشت. از این رو نگاهی داشته‌ایم به برخی آمار و نکات مهم از این دیدار که به آن می پردازیم.

نخستین بازی

اولین دیدار رسمی دو تیم از سری مسابقات لیگ قدس در روز یکم مرداد سال 68 در قائمشهر برگزار شد و با تک گل رضا عابدیان به سود پرسپولیس خاتمه یافت.

5 تایی شدن های نساجی

برد 5 بر یک پرسپولیس مقابل نساجی در دومین دوره لیگ آزادگان در آذر 71 و نیز برد 5 بر یک در بازی رفت لیگ بیست و دوم ، پرگل‌ترین بازی های تاریخ دو تیم است. حمید روزبهانی (3 گل)، حسن شیرمحمدی و حمید درخشان گلزنان پرسپولیس در نخستین برد 5 بر یک بودند و در دومین برد 5 بر یک، گولسیانی، محمد عمری (2) گل و دانیال اسماعیلی فر(2 ) گل برای پرسپولیس به ثمر رساندند. البته پرسپولیس در بازی روز آخر فصل پیش هم 4 گل به نساجی زد که به یکی دیگر از بازی های پرگل این دوتیم لقب گرفت.

23 تقابل رودرو

تیم فوتبال پرسپولیس برای یازدهمین بار در تاریخ لیگ برتر به مصاف تیم نساجی می‌رود. اما در آمار مجموع تقابل‌ها دو تیم پرسپولیس و نساجی تاکنون 23 بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که در این دیدارها پرسپولیس 12 بار موفق به کسب پیروزی شده، 7 بازی با تساوی به پایان رسیده و 4 بار نیز نساجی با پیروزی از زمین بازی خارج شده است.

بهترین برد در لیگ برتر

بهترین برد پرسپولیس در لیگ برتر با نتیجه 5 بر یک در بازی رفت لیگ برتر بیست و دوم بوده است. دو تیم پرسپولیس و نساجی تاکنون در تاریخ لیگ برتر در 11 دیدار به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن 8 برد برای سرخپوشان تهرانی و 3 تساوی بوده است؛ درواقع نساجی در لیگ برتر تا‌کنون موفق به شکست دادن پرسپولیس نشده است.

پیوس؛ بهترین گلزن با سابقه هت تریک

فرشاد پیوس آقای گل سابق سرخ‌ها 5 بار دروازه نساجی را باز کرده است. پیوس در جام حذفی سال 69 مقابل نساجی هت‌تریک کرد و در لیگ آزادگان سال 73 هم رفت و برگشت دروازه حریف را باز کرد. در لیگ برتر هم علی علیپور (۲) گل و مهدی عبدی (2 ) گل ، محمد عمری (2 ) سروش رفیعی (2) گل و دانیال اسناعیلی فر (2 )گل، سابقه بیشترین گلزنی به نساجی را داردند و وحید امیری، مهدی ترابی ، احمد نورالهی، کمال کامیابی ،گولسیانی ،سعید صادقی ، شهاب زاهدی و علی نعمتی پرسپولیسی‌هایی هستند که تاکنون موفق شده‌اند با پیراهن پرسپولیس و در لیگ برتر مقابل نساجی گلزنی کنند. از بازیکنان نامبرده تنها گولسیانی، وحید امیری، سروش رفیعی ، ترابی ، دانیال اسماعیلی فر، علی نعمتی و سعید صادقی در حال حاضر هنوز هم در پرسپولیس توپ می‌زنند و می توانند در ادامه تعداد گل های خود مقابل نساجی را افزایش دهند.

پرسپولیس بالاخره طلسم وطنی را شکست

نکته جالب توجه در تقابل‌های این ۲ تیم این است که در بازی‌هایی که در تهران برگزار شده پرسپولیس به برتری رسیده و در مسابقاتی که نساجی میزبان بوده نتایج با تساوی های یک بر یک به پایان می رسید در هر ۲ بازی هم تیم نساجی بود که ابتدا پیش افتاد و حریف در ادامه کار را به تساوی کشاند. در دیدار اول سرمربی نساجی مجید جلالی بود و در دومین بازی محمود فکری کوچینگ تیم را به عهده داشت. البته در زمان ساکت الهامی در لیگ بیست و یکم در مشهد میزبان پرسپولیس بودند که در مشهد با 3 گل شکست خوردند بنابراین باید گفت پرسپولیس در وطنی پیروز نشده بود تا اینکه در روزی که پرسپولیس باید برای قهرمانی نساجی را شکست می داد برای نخستین بار موفق شد با 4 گل نساجی را شکست دهد تا هم قهرمان شود و هم اینکه طلسم نبردن در ورزشگاه وطنی را بعد از سال ها بشکند.

5 بازی، 5 برد و 15 گل زده

نتایج پرسپولیس مقابل نساجی در پنج بازی آخر فوق‌العاده بوده است. پرسپولیس در حالی به مصاف نساجی می‌رود که در پنج بازی اخیر مقابل این حریف برنده بوده و به لحاظ آماری برتری چشم‌گیری بر حریفش داد اما شرایط این مسابقه از سوی هر دو تیم کاملا ویژه خواهد بود. شاید این سخت‌ترین بازی پرسپولیس در پنج هفته پایانی و مقطع آخر فصل باشد. روزی که پرسپولیس در قائمشهر به مصاف نساجی خواهد رفت و در شرایطی که حریف برای فرار از سقوط می‌جنگد حق لغزش و امتیاز دادن ندارد.نساجی تحت هدایت ساکت الهامی در سه بازی اخیر خود گل نخورده و نتیجه فوق‌العاده‌ای هم به دست آورده است. آنها در اصفهان سپاهان پرستاره را متوقف کردند، سپس در خانه مقابل تراکتور پیروز شدند و بعد از آن در فولادشهر ذوب‌آهنی که تازه روندی صعودی پیدا کرده بود را شکست دادند و باز هم گل نخوردند. حالا نساجی در شرایطی که همچنان قصد دور شدن از قعر جدول را دارد از پرسپولیس میزبانی خواهد کرد و کار برای اوسمار و تیمش دشوار خواهد شد.با این وجود آمار نتایج پرسپولیس مقابل این رقیب در پنج بازی آخر فوق‌العاده بوده است. پرسپولیس در پنج بازی متوالی مقابل نساجی برنده بوده و غالباً نتایج درخشانی گرفته است. در این بردها دو پیروزی فوق‌العاده فصل قبل که با نتایج 5 بر یک و چهار بر صفر رقم خورد بهترین نتایج سرخ‌ها مقابل حریف شمالی بوده است. پیروزی‌های دو بر یک و سه بر یک دو فصل قبل هم این آمار را بهتر کرده ضمن اینکه سرخ‌ها در نیم فصل اول لیگ جاری هم با یک گل مقابل نساجی پیروز شدند تا با آمار پیروزی‌های صد درصدی مقابل نساجی طی 5 نبرد آخرشان که 15 گل زده‌اند و تنها 3 گل دریافت کرده‌اند دست بالا را داشته باشند اما به نظر می‌رسد این بازی شرایطی کاملاً ویژه خواهد داشت.اگر پرسپولیس مثل 5 بازی قبل باشد باید بگوییم راه قهرمانی این بار هم از ورزشگاه وطنی قادم شهر خواهد گذشت و این ورزشگاه دیگر برای پرسپولیس خوش یمن خواهد بود.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها