اوسمار نشان داده که شخصیت بالایی دارد
100470
استیلی: شانس برد پرسپولیس بیشتر است!
12 ارديبهشت 1403 12:30
با حمید استیلی هافبک سابق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال مان گفتگوی ویژه ای کردیم که شما را به خواندن این مصاحبه دعوت می کنیم .

روزنامه گل

وحیدرضا عبدی نژاد - با حمید استیلی هافبک سابق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال مان گفتگوی ویژه ای کردیم که شما را به خواندن این مصاحبه دعوت می کنیم .

به عنوان اولین پرسش پیش بینی شما از جدال حساس پرسپولیس با سپاهان چیست؟ و اینکه در صورت برد پرسپولیس چقدر برای این تیم شانس قهرمانی قائلید؟

طبیعتا دو تا از تیم های ریشه دار که بازی هجومی و تماشاگرپسندی را در دستور کار دارند در سخت ترین بازی خودشان به مصاف هم خواهند رفت، انگیزه هر کدام شان هم متفاوت است ولی مصمم هستند، چراکه این بازی برای پرسپولیس حکم یکی از فینالهای مهم تا پایان لیگ را دارد و بطور جدی به صدرنشینی و قهرمانی فکر می کند و برای سپاهان هم که خواهان گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان است از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در آخر راجع به پیش بینی که پرسیدید از نظرم چون پرسپولیس پر انگیزه تر است و میزبان بازی است شانس بیشتری برای سرخپوشان قائل هستم .

حالا که صحبت از قهرمانی لیگ شد با توجه به عملکرد سرخابی های در کورس در لیگ، شانس کدام تیم را برای بالا بردن جام بیشتر می دانید؟

خب اولا اینکه استقلالی ها با نکونام تا اینجا فوتبالی دفاعی و بسته و در یک کلام نتیجه گرایانه را ارائه کردند و البته که این سبک نکونام هم قابل احترام است و تا اینجا هم با بردهای اقتصادی در فوتبال نتیجه گرای ما صدرنشین بودند در طرف مقابل اما پرسپولیس فوتبالی تهاجمی را اکثرا ارائه می دهد که قطعا کار سخت تری از سبک دفاعی است هر چند که سالهاست فوتبال پرسپولیس مالکانه و تهاجمی است و از زمان آقا یحیی همین سبک خاص بر تیم حاکم بوده و حالا اوسمار با تغییراتی که ایجاد کرده ، تیم در حمله سریع تر از قبل عمل می کند و بازیها را پرگل تر می برد، با اینکه پیش بینی قهرمان از الان سخت است ولی در صورت لغزش احتمالی آبی ها اگر همین روند بردهای پیایی پرسپولیس با سبک تهاجمی ادامه دار باشد، شانس قهرمانی پرسپولیس را بالاتر می دانم.

نظرتان راجع به اوسمار و اینکه آیا فکر می کنید در پرسپولیس ماندگار می شود یا نه؟!

اوسمار برزیلی نشان داده که شخصیت بالایی دارد و همیشه هم از یحیی تعریف کرده و به نوعی ممنون او بوده و هست که این رفتارش قابل تحسین است و شناخت خوبی هم به بازیکنان و شرایط تیم دارد ولی راجع به ادامه همکاری اش در آینده باید مدیریت باشگاه بررسی دقیقی در پایان فصل به عملکرد وی داشته باشد و مهمتر از آن مدیریت باید برای فصل بعد به فکر تمدید طولانی مدت با جوانان کارساز و مثر تیم باشد و طبیعتا تمدید کوتاه مدت با بازیکنان پا به سن گذاشته تیم ، ضمنا تنها انتقادی که به اوسمار وارد است اینست که ای کاش در این مقطع حساس کمتر به مصاحبه های آنچنانی بپردازد و مثلا اسم بازیکن را بیاورد و ... چون که از این داستانها حواشی ایجاد می شود که باعث برهم خوردن تمرکز میشود در مجموع باز هم باید تا آخر فصل صبر کرد و تصمیم درستی در پایان فصل گرفت .

بهترین بازیکن لیگ برتر از نظرتان؟

اسم بازیکن خاصی را بردن سخت است ما در لیگ و باشگاه هایمان بازیکنان مستعد و خیلی خوب کم نداریم مثلا در همین آلومینیوم پدیده هایی را اخیرا دیدیم به نام های لیموچی و اکبرپور و در سایر تیم ها از این دست پدیده ها کم نبودند..

و بهترین یا بهترین های امسال پرسپولیس؟

در پرسپولیس کنعانی زادگان خیلی کم نوسان بود و علاوه بر موفقیت در خط دفاعی در فاز تهاجمی هم موثر و گلزن بود در خط هافبک هم سروش رفیعی کارآمد بود و این تاثیر گذاری بیشتر از زمان اوسمار شکل گرفت در خط حمله هم عالیشاه در مواقع حساس عالی بود و به قولی کار را برای تیم در می آورد. هر چند اورونوف هم اخیرا موثر و عالی بوده.

شما در مقطعی سرمربی امیدها بودید و مسولیت هم در این تیم داشتید چرا سالیان سال است که در حسرت المپیک مانده ایم و چگونه باید طلسم شکنی کرد؟!

با اینکه المپیکی شدن مهم است اما مشکل فوتبال ایران فقط این مسئله نیست، ما متاسفانه اهمیت زیادی به فوتبال پایه نمی دهیم و هزینه خاصی و برنامه مشخصی برای سطوح پایه نداریم، همراه با برنامه ریزی علاوه بر مدیران فدراسیون باشگاه ها هم باید کمک کنند و اصل مطلب اینکه هر چه در نیروی انسانی غنی هستیم در زیرساخت و برنامه ریزی ضعیف هستیم و همانطور که می دانید آنقدر در زیرساختها ضعیف بودیم که بدلیل ساخ و سازهای این سالها در تهران و بی توجهی به زمین های فوتبال و عدم پیشرفت در ساخت استادیومهای تهران خیلی از باشگاه های مطرح و بازیکن ساز در تهران نابود شدند مثل راه آهن، آرارات ، پاس و بانک تجارت و... اینها همه مشکلات بزرگ فوتبال ماست.

آینده تیم ملی با قلعه نویی را چگونه می بینید؟

فکر می کنم امیر قلعه نویی که سابقا در باشگاه های خود موفق بوده اگر به او زمان کافی داده شود و از جوانگرایی تیم ملی توسط او حمایت کامل شود می تواند موفق عمل کند.

و در آخر به بهانه کوران داغ لیگ قهرمانان اروپا در اینروزها، پیش بینی شما از فینالیست و قهرمان این رقابتها؟

رئال و پاریس را فینالیست می دانم و با توجه به اینکه رئالی ها تجربه بالایی دارند و با بازیکنان آماده و مربی کاربلد توانستند تیم اماده منچسترسیتی را کنار بزنند ، نهایتا حس می کنم رئالی های شایسته فاتح یو سی ال امسال باشند.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها