استقلال به دنبال ادامه بردهای سریالی مقابل تراکتور
100462
نکونام در تبریز نفس راحت خواهد کشید؟
12 ارديبهشت 1403 12:10
سیدمحمد کسری رضوی - در یکی از جذاب‌ترین، مهم‌ترین، دلهره‌آورترین، پربیننده‌ترین و یک عالمه ترین دیگر قرار است امروز از ساعت 17 ورزشگاه یادگار امام تبریز میزبان جدال تراکتور و استقلال باشد.

روزنامه گل

سیدمحمد کسری رضوی - در یکی از جذاب‌ترین، مهم‌ترین، دلهره‌آورترین، پربیننده‌ترین و یک عالمه ترین دیگر قرار است امروز از ساعت 17 ورزشگاه یادگار امام تبریز میزبان جدال تراکتور و استقلال باشد. مسابقه ای که هر نتیجه‌ای در آن می‌تواند در ادامه شاید سرنوشت صدرنشین و شاید قهرمان لیگ را دستخوش تغییرات کند. این بازی از آن جهت مهم است که یک سوی آن استقلال جواد نکونام است که برای تثبیت موقعیت خود در صدر جدول به دنبال آن است تا بتوانند تراکتور را از پیش بردارد و فارغ از نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان فاصله اش را با دیگر مدعیان از جمله قرمزهای پایتخت حفظ کند. آبی‌ها که به دنبال کسب چهارمین برد پیاپی برابر تراکتور هستند، می‌توانند در نبرد با حریف تبریزی رکوردهای مهمی را هم از آن خود کنند.

استقلال به دنبال بردهای سریالی مقابل تراکتور

تبریز و تیم تراکتور در حالی در این بازی خانگی میزبان استقلال جواد نکونام هستند که او و تیمش در بازی رفت توانسته بودند با 2 گل حریف قرمزپوش خودشان را در ورزشگاه آزادی شکست دهند. نکته جالب اینجاست که این برد استقلال در تداوم پیروزی سال قبل بود که آبی های پایتخت توانستند دست به کار عجیبی بزنند و حریف تبریزی امروز خودشان را با نتیجه 7 بر یک شکست دهند. این دو برد در کنار آخرین برد استقلال است که در جام حذفی هم توانسته بود در مرحله یک شانزدهم نهایی با هدایت ساپینتو با دو گل از تراکتور عبور کند تا بازهم آبی های پایتخت نشین این بار در مسیر قهرمانی به دنبال تکرار این سریال های برد مقابل این حریف تازه دستخوش تغییر شده باشند.

تساوی های خارج از خانه کار استقلال را خراب کرد

استقلال جواد نکونام با کسب 32 امتیاز از 12 بازی خانگی به عنوان بهترین تیم از این حیث در نتیجه گیری به حساب می آید. با این حال این روند در حالی در حال تداوم برای استقلال است که حالا پرسپولیس اوسمار با نتیجه گیری های اخیرش توانسته یک تهدید کننده رکورد آنها و حتی جایگاه شان در صدر به حساب بیاید. استقلال در جایی کارش خراب شد که در 6 هفته متوالی در بازی های خارج از خانه نامش از فهرست بهترین تیم های مهمان خارج شد اما هم اکنون اوضاع به شرایط خوبی برای آبی های پایتخت برگشته است. استقلالی‌ها بعد از توقف در جدال برابر ملوان بندرانزلی، موفق شدند در اهواز مقابل استقلال خوزستان پیروز شوند و بعد از آن‌هم نوبت به شکست دادن هوادار تهران و آلومینیوم اراک رسید تا با کسب 3 برد پیاپی، شرایط آبی‌ها در دیدارهای بیرون از خانه کاملاً تغییر کند. آن‌ها که در فصل جاری در طول 12 مسابقه بیرون از خانه، 5 برد، 6 تساوی و تنها یک باخت داشته‌اند، این فرصت را دارند تا با شکست دادن تراکتور در تبریز، ضمن کسب چهارمین برد پیاپی بیرون از خانه، با کسب 24 امتیاز به بهترین تیم در دیدارهای بیرون از خانه در فصل جاری تبدیل شوند و در صورت ناکامی پرسپولیس در زمینه شکست دادن سپاهان، عنوان بهترین تیم در دیدارهای خانگی و بیرون از خانه تا پایان هفته بیست‌وپنجم به استقلال می‌رسد!

برد تراکتور استقلال را بهترین می کند

استقلال در حالی تا کنون صدر را به هیچ تیمی تعارف نکرده و در کورس قهرمانی خودش را حفظ کرده که شاگردان نکونام این اتفاق را مدیون نتیجه گیری خوب شان در نیم فصل نخست ههستند. جایی که آنها از 45 امتیاز ممکن در 15 بازی توانستند 32 امتیاز را به دست بیاوردند و بالاتر از سپاهان و پرسپولیس قهرمانی نیم فصل را از آن خودشان کنند و به عنوان بهترین تیم لقب بگیرند. با این حال این روند در نیم فصل دوم دستخوش تغییر شد و رنسانس پرسپولیس با اوسمار به یکباره رکورد شاگردان نکونام و مسیر قهرمانی آنها را با یک چالش جدی همراه کرد. در نیم‌فصل دوم، با وجود شکست‌ناپذیری استقلال، فعلاً پرسپولیس توانسته در 9 بازی اخیر، 22 امتیاز کسب کند و با کسب یک امتیاز بیشتر نسبت به استقلال، بهترین تیم نیم‌فصل دوم است. حالا در بازی با تراکتور تیم استقلال به دنبال عبور از میزبان خود است تا در مسیر صدرنشینی در جدول لیگ برتر در نیم‌فصل دوم همچنان قدم برداشته و اینکه با لغزش احتمالی پرسپولیس در بازی با سپاهان از این تیم عبور کنند و با 24 امتیاز عنوان بهترین تیم نیم فصل دوم را هم از آن خود کنند و بیش از پیش به کسب عنوان قهرمانی لیگ بیست‌وسوم نزدیک شوند.

یک بازی با کلی چهره ویژه

استقلال و تراکتور در حالی امروز در ورزشگاه یادگار امام تبریز مقابل هم قرار می گیرند که قرار است در این مسابقه چهره های زیاد و ویژه ای نقش آفرینی داشته باشند. در یک سوی میدان و در تراکتور بازیکنانی همچنان شجاع خلیل زاده، مهدی شیری، محمد نادری، امیرحسین حسین زاده و امیرارسلان مطهری قرار دارند که از سرخابی‌های سابق به حساب می آیند و در طرف دیگر هم بازیکنانی همچون پیمان بابایی بازیکن سابق تراکتور که درخشش خودش را از این تیم آغاز کرد، محمدرضا خالدآبادی که قرار است جای سیدحسین حسینی را پر کند، ابوالفضل جلالی با عملکرد درخشانش در کنار ماشاریپوف ازبک و بلانکو آرژانتینی قرار دارند که بدون شک تقابل این‌ها جذابیت‌های این مسابقه را دو چندان خواهد کرد.

#پیج رسمی روزنامه گل #سیدمحمدکسری رضوی #استقلال #تراکتور #جواد نکونام #امیر ارسلان مطهری
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها