یک چالش جدید برای مالکان جدید سرخابی ها
100255
بانک شهر می تواند ورزشگاه استقلال را ضبط کند!
07 ارديبهشت 1403 10:27
اواخر فروردین 1402 بود که حجت کریمی سرپرست باشگاه استقلال اعلام کرد که با حمایت یکی از بانک‌ها پول آندره‌آ استراماچونی فراهم شده و به زودی به این مربی ایتالیایی پرداخت خواهد شد.

روزنامه گل

اواخر فروردین 1402 بود که حجت کریمی سرپرست باشگاه استقلال اعلام کرد که با حمایت یکی از بانک‌ها پول آندره‌آ استراماچونی فراهم شده و به زودی به این مربی ایتالیایی پرداخت خواهد شد. در همین رابطه حجت کریمی درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت آندره‌آ استراماچونی گفته بود:«امروز جلسه‌ای با وزیر ورزش و جوانان(حمید سجادی) برگزار کردیم و ایشان اقداماتی برای حل مشکلات باشگاه استقلال انجام دادند که در نهایت منجر به جلسه ما با دکتر احمدی، مدیرعامل بانک شهر شد. با موافقت ایشان، قرار است مبلغی در اختیار باشگاه استقلال قرار بگیرد تا طلب استراماچونی و یکی دو بدهی دیگر باشگاه پرداخت شود. با همکاری وزیر ورزش و موافقت مدیرعامل این بانک به زودی مطالبات استراماچونی را پرداخت می‌کنیم. باید تشکر ویژه‌ای از آقای احمدی داشته باشیم که نگاه ملی به باشگاه استقلال داشتند تا در این مقطع حساس بتوانیم بار بزرگی از روی دوش باشگاه برداریم و دل هواداران را شاد کنیم

در همان زمان بود که خبر رسید باشگاه استقلال با رهن گذاشتن مجموعه مرغوبکار توانست از یکی از بانک‌ها تسهیلات کوتاه مدت بگیرد و رسانه ها نوشتند"هرچند ابتدا عنوان شده بود که باشگاه استقلال بخشی از سند کمپ مرحوم ناصر حجازی را برای گرفتن تسهیلات کوتاه مدت از یکی از بانک‌ها به‌عنوان وثیقه قرار داده است، اما پیگیری‌ها نشان می دهد که باشگاه استقلال سند مجموعه مرغوبکار را به‌عنوان وثیقه در بانک گذاشته است." بر اساس اعلام رسانه ها باشگاه استقلال متعهد شده بود که برای تصفیه این وام ماهیانه به یک عبارت 9 میلیارد و طبق ادعای دیگر 18 میلیارد تومان بازپرداخت داشته باشد که در هر صورت گفته می شود باشگاه استقلال تا به امروز حتی یک ریال هم باپرداخت نداشته است و طبق قانون بانک شهر که حالا مالک اصلی و عمده سهام دار باشگاه پرسپولیس است می تواند برای دریافت مطالبات خود ورزشگاه مرغوبکار که از دارایی های باشگاه استقلال محسوب می شود را ضبط کند.

اینکه بانک شهر به عنوان مالک جدید رقیب اصلی و سنتی استقلال چه برنامه ای برای وصول مطالبات اش دارد و می خواهد طبق قانون و اختیارات اش، ورزشگاه قدیمی باشگاه استقلال را در اختیار بگیرد یا بازهم با این باشگاه همکاری و تعامل خواهد داشت هنوز مشخص نیست. البته این احتمال هم وجود دارد که پتروشیمی خلیج فارس به عنوان مالک جدید باشگاه استقلال که موظف و متعهد به پرداخت بدهی های این باشگاه است برای تصفیه این وام و آزاد کردن سند ورزشگاه مرغوبکار اقدام کند. هرچند به نظر می رسد برای همکاری یا عدم همکاری در این زمینه بانک شهر دست بالا را دارد و صاحب اختیار برای تصمیم گیری است.

به هرحال باید دید این موضوع چطور مدیریت خواهد شد که هم هواداران پرسپولیس را از مالک جدید راضی کند و هم باعث نارضایتی دربین هواداران استقلال نشود و حاشیه ای جدید علیه بانک شهر به راه نیافتد. انتظار معقول و منطقی پرداخت این بدهی توسط مالک جدید و متمول باشگاه استقلال به مالم جدید پرسپولیس و پیش بینی می شود فارغ از جار و جنجال های دنیای هواداری دوطرف نهایت همکاری را با یکدیگر داشته باشند، اما بازهم در فوتبال و البته مسائل مالی و اقتصاد هیچ چیز قطعی و حتمی نیست و هر احتمالی را باید در نظر گرفت، از جمله ضبط ورزشگاه مرغوبکار و تقدیم کردن آن به پرسپولیسی ها توسط بانک شهر! هرچند انتظار می رود با میانجیگری و وساطت احتمالی وزارت ورزش ماجرا ختم به خیر شود.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها