آمار بازی با جدال آلومینیوم اراک و پرسپولیس
100254
انتقام از گربه سیاه
06 ارديبهشت 1403 15:23
آرش جعفری - آلومینیوم اراک که چهارمین حضورش در لیگ برتر را سپرسی می کند درهمین مدت کم به گربه سیاه سرخ پوشان تهرانی تبدیل شده تا جا پای تیم هایی چون راه آهن، تهراجوان ، وحدت و.... بگذارد تیم هایی که در جام باشگاه های تهران و چه جام حذفی در دهه 60 و 70 به عنوان گربه سیاه بلای جان پرسپولیس بودند.   

روزنامه گل

آرش جعفری - آلومینیوم اراک که چهارمین حضورش در لیگ برتر را سپرسی می کند درهمین مدت کم به گربه سیاه سرخ پوشان تهرانی تبدیل شده تا جا پای تیم هایی چون راه آهن، تهراجوان ، وحدت و.... بگذارد تیم هایی که در جام باشگاه های تهران و چه جام حذفی در دهه 60 و 70 به عنوان گربه سیاه بلای جان پرسپولیس بودند.

قهرمان فصل گذشته لیگ برترایران، در اولین بازی‌اش در فصل جدید به مصاف آلومینیوم رفت و این تیم را در تهران شکست داد اما در بازی برگشت به این تیم در اراک باخت وحالا برای سومین بار طی یک فصل و البته اینبار در جام حذفی در اراک به مصاف هم می روند.

پیش از این بازی این دو تیم 9 بار برابر یکدیگر به میدان رفته بودند که سهم سرخ‌پوشان تهرانی ۴ پیروزی بوده و سهم سفید و سبز پوشان اراکی نیز 4 برد و یک بازی دو تیم نیز به تساوی رسیده است.

حالا شاگردان مجتبی حسینی در آستانه بازی دهم تعداد بردهایشان برابر قرمزها را به عدد ۴ رسیده است و با توجه به یک تساوی با پرسپولیس در تمام آمارهای برد ، باخت و تساوی برابر شده اند.

آلومینیوم اراک صاحب یک رکورد جالب توجه برابر سرخ‌پوشان تهرانی است. آنها که از لیگ بیستم به بعد جواز حضور در مسابقات لیگ برتر را کسب کردند در همان نخستین بازی خود برابر پرسپولیس در لیگ برتر در هفته دوازدهم لیگ بیستم درحالی ششم بهمن ماه ۱۳۹۹ به مصاف این تیم رفتند که در پایان موفق شدند با نتیجه ۲ بر یک این تیم را شکست دهند تا بدین ترتیب شگفتی‌ساز شوند.

آنها سال بعد نیز در لیگ بیست و یکم در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک در دهم آبان ماه در چارچوب هفته سوم لیگ بیست و یکم در شرایطی به مصاف پرسپولیس رفتند که با تک گل علیرضا نقی زاده موفق شدند حریف نامدار خود را باز هم در خانه شکست دهند. این تیم در ادامه در ۲۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی این بار موفق شد پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی و در حضور تماشاگران خود شکست دهد تا این تیم از دور این مسابقات کنار گذاشته شود. و در نهایت در نخستین بازی برگشت این فصل از هفته شانزدهم برای مرتبه چهارم در خانه با با سوپرگل امیر نوری، به برتری دست یافت.

پرسپولیس درحالی در ۳ سال اخیر ۴ بار مقابل آلومینیوم اراک شکسته خورده که تاکنون هیچ تیمی در این مدت نتوانسته قرمزها را با این تعداد بازی شکست دهد. همچنین شاگردان مجتبی حسینی با برد در هفته شانزدهم لیگ بیست و سوم برابر سرخ‌پوشان یک رکورد جالب توجه دیگر را نیز به نام خود زدند. ایرالکویی ها با این پیروزی به تنها تیمی در لیگ برتر تبدیل شده اند که از زمانی که به لیگ آمده و مقابل پرسپولیس قرار گرفته، توانسته حداقل یک‌بار در فصل موفق به بردن پرسپولیس شود.

حال با توجه به این آمار بازی حذفی دو تیم در جام حذفی به یکی از حساس ترین دیداردوتیم تبدیل شده است. هر تیمی که بتواند برنده این دیدار باشد در پیروزی به عدد 5 می رسد و چون در جام حذفی یک تیم باید حتما برنده باشد مطمنا یک تیم به عدد 5 خواهد رسید. از سوی دیگر پرسپولیس در بازی برگشت این فصل که آخرین بازی دوتیم می باشد به آلومینیوم در اراک باخته است و علاوه بر آن در تنها دیدار حذفی که به مصاف هم رفته بودند در تهران با نتیجه 3 بر 2 به آلومینویمی که مهدی رحمتی هدایت آن را به عهده داشت باختند برای همین قرمز پوشان تهرانی در اراک 2 هدف مهم دارند هم اینکه انتقام آخرین شکست در لیگ برتررا بگیرند و هم اینکه انتقام باخت در جام حذفی در تهران را در اراک از این تیم گرفته باشند. برای همین این بازی برای پرسپولیسی ها خیلی مهم است.

همانطور که گفتیم این دوتیم در 9 دیدار به مصاف هم رفته اند که سهم هر تیم 4 پیروزی بوده است. در این بین آلومینیوم موفق شده بهترین برد رادر پرگل ترین دیدار به دست بیاورد. شاگردان مهدی رحمتی موفق شدند در جام حذفی با نتیجه 3 بر2 در تهران برنده شوند. در مقابل بهترین برد پرسپولیسی ها با نتیجه 2 بر صفر بوده است. حال با اینکه این دوتیم 4 پیروزی مقابل هم در کارنامه دارند اما گل های زیادی ردو بدل نشده است.

پرسپولیسی ها موفق شدند در 9 بازی 9 گل به ثمر برساند دو این یعنی میانگین 1 گل در هر بازی اما آلومینیومی ها 7 گل زده اند که آمار خوبی برای این تیم در 9 بازی نیست. شایان ذکر است مهدی ترابی با زدن 2 گل بهترین گلزن پرسپولیس مقابل آلومنیوم است که می تواند با گلزنی در بازی دهم آمار خودش را بهبود بخشد. محمدرضا آزادی هم 2 گل برای آلومینیم زده که بهترین گلزن این تیم باشد اما او در این فصل به نساجی رفت تا دیگر شانسی برای افزایش تعداد گل هایش نداشته باشد.

چهره ویژه:

احمد گوهری دروازه‌بان فصل گذشته پرسپولیس، این فصل پیراهن آلومینیوم را پوشیده است ودر دوبازی مقابل پرسپولیس یک برد و یک باخت در کارنامه دارد و حالا او در جام حذفی کار بسیار و سخت و حساسی مقابل تیم سابق خود دارد.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها