تغییر مالکیت استقلال و چند سوال اساسی
100154
سرنوشت خطیر و جواد چه خواهد بود؟
03 ارديبهشت 1403 08:47
بر اساس اعلام منابع خبری واگذاری سرخابی ها به خریداران امروز نهایی خواهد شد و در همین رابطه گفته می شود که واگذاری سهام استقلال به پتروشیمی خلیج فارس نهایی شده است.

روزنامه گل

بر اساس اعلام منابع خبری واگذاری سرخابی ها به خریداران امروز نهایی خواهد شد و در همین رابطه گفته می شود که واگذاری سهام استقلال به پتروشیمی خلیج فارس نهایی شده است. استوری برخی افراد نزدیک به باشگاه استقلال و همچنین استوری صفحه رسمی پتروشیمی خلیج فارس هم به نوعی تایید کننده خبر مالکیت این شرکت پتروشیمی بر باشگاه استقلال است.

اینکه استقلال سرانجام به پتروشیمی خلیج فارس واگذار می شود یا مالک جدید آبی ها شرکت دیگری خواهد بود اصل ماجرا نیست، بلکه موضوع اصلی درپیش بودن تغییرات کلان مدیریتی است. در واقع پس از واگذاری این مدیران احتمالا پتروشیمی خلیج فارس هستند که درخصوص اانتخاب اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و البته سرمربی و کادرفنی تیم تصمیم خواهند گرفت.

از یک طرف این مساله مطرح است که مالک جدید برای مدیریت باشگاه و کادرفنی روی چه نفراتی نشر مثبت دارد و از طرف دیگر این پرسش مطرح است که مدیران و مربیان فعلی حتی در صورتی که مورد تایید مالک جدید قرار بگیرند می توانند با مالکان جدید کنار بیایند و اصولا خواسته ها و انتظارات آنها را برآورده کنند یا نه؟

درخصوص تغییرات مدیریتی هیچ بعید نیست که مالک جدید باشگاه قبل از پایان فصل دست به کار شود و علی خطیر را که اتفاقا رابطه خوبی هم با کادرفنی و بازیکنان ندارد کنار گذاشته و فرد جدیدی را به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه منصوب کنند. اتفاقا در این رابطه برخی شایعات و گمانه زنی ها نیز آغاز و نام برخی مدیران ورزشی که رابطه خوبی با پتروشیمی خلیج فارس دارند یا برخی از مدیران غیر ورزشی این شرکت جسته و گریخته مطرح شده است.

در نتیجه احتمال اینکه پس از نهایی و رسمی شدن واگذاری باشگاه استقلال شاهد تغییرات مدیریتی باشیم نه تنها دور و بعید نیست که تا حدودی محتمل هم به نظر می رسد. هرچند معمولا این جدال ها و رایزنی ها و لابی های و سفارش های پشت پرده است که در نهایت تعیین کننده خواهد بود!

از بحث مدیریت که بگذریم، باید گفت ماندگاری جواد نکونام و دستیارانش دست کم تا پایان فصل قطعی به نظر می رسد و اگر هم قرار بر برکناری و تغیر احتمالی باشد در پایان فصل اتفاق خواهد افتاد. به ویژه در این روزهای حساس که استقلال در صدرجدول برای کسب عنوان قهرمانی با پرسپولیس که آنها نیز قرار است مانند آبی ها احتمالا دوشنبه به بانک ها واگذار شوند.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال هم با تاکید بر 3 ساله بودن مدت قرارداد نکونام اعلام کرده بود که برای فصل آینده تصمیم گیری با مالکان جدید استقلال خواهد بود. اینکه نکونام فصل آینده هم سرمربی استقلال است یا نه به عوامل و آیتم های مختلفی بستگی دارد از جمله اینکه استقلال را قهرمان می کند یا نه؟ اگر در این مسیر موفق نباشد و پرسپولیس با سرمربی گمنام برزیلی دوباره به جام برسد به احتمال زیاد کادرفنی پرحاشیه استقلال دچار تغییر خواهد شد و در این رابطه مالک جدید دست بالا را خواهد داشت. برخلاف این اگر استقلال قهرمان شود آنوقت دست بالا با جواد است. تجربه کوتاه همکاری مدیران جدید و جواد نکونام تا پایان فصل هم می تواند فارغ از قهرمان شدن یا قهرمان نشدن استقلال روی تصمیم هردو طرف برای ادامه همکاری در فصل آینده تاثیر گذار باشد. در مجموع علاوه بر فرهاد مجیدی و حتی گزینه هایی چون سعید دقیقی، مدیران استقلال گزینه های جذاب خارجی زیادی هم برای انتخاب دارند، اما مساله اصلی رسیدن به پاسخ این سوال است که نکونام ماندنی است یا یا با پایان فصل کار او هم در استقلال تمام خواهد شد؟


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها