مقایسه عملکرد استقلال در 9 بازی دور رفت و برگشت
100105
نکونام و شاگردانش عملکرد بهتری داشتند
02 ارديبهشت 1403 12:17
در آخرین روز از هفته گذشته  بود که هفته بیست و چهارم لیگ برگزار شد. به عبارت دیگر تا به امروز 9 بازی از دور برگشت رقابت های لیگ بیست و سوم برگزار شده است. استقلال در این هفته توانسته است تا جایگاه خودش در صدر جدول را حفظ کند و جواد نکونام و شاگردانش برای کسب عنوان قهرمانی فقط 6 هفته و 6 مسابقه پیش رو دارند.

روزنامه گل

در آخرین روز از هفته گذشته بود که هفته بیست و چهارم لیگ برگزار شد. به عبارت دیگر تا به امروز 9 بازی از دور برگشت رقابت های لیگ بیست و سوم برگزار شده است. استقلال در این هفته توانسته است تا جایگاه خودش در صدر جدول را حفظ کند و جواد نکونام و شاگردانش برای کسب عنوان قهرمانی فقط 6 هفته و 6 مسابقه پیش رو دارند.

با مقایسه عملکرد استقلال در 9 هفته ابتدایی دور رفت لیگ برتر و 9 بازی برگزار شده از دوربرگشت مشخص می شود که آبی پوشان نسبت به دور رفت عملکرد بهتری داشته و هم امتیاز بیشتری کسب کرده اند و هم کمتر گل خورده اند.

استقلال دیدار های رفت و برگشت اش را مقابل تیم های صنعت نفت آبادان، ملوان بندر انزلی، سپاهان اصفهان، شمس آذر قزوین، مس رفسنجان، آلومینیوم اراک، پرسپولیس، استقلال خوزستان و هوادار تهران برگزار کرده است.

آبی پوشان در دور رفت رقابت ها از 9 بازی ابتدایی خودشان و از 27 امتیاز ممکن 6 برد، 2 تساوی و یک شکست کسب کردند و با 13 گل زده و 6 گل خورده و تفاضل +7 اندوخته آنها 20 امتیاز بود.

در دور برگشت رقابت ها استقلال از 9 بازی مشابه خودش 6 برد و 3 تساوی کسب کرده و 11 گل زده و 5 گل خورده دارد تا با تفاضل +6 اندوخته امتیازی اش 21 باشد. به عبارت دیگر استقلال در بازی های مشابه یک امتیاز بیشتر کسب کرده و بدون شکست از تمام رقبای کوچک و بزرگ خودش امتیاز گرفته است. هرچند استقلال در بازی های مشابه دور برگشت 2 گل زده کمتر دارد که این موضوع را می توان به غیبت کوین یامگا نسبت داد. در غیاب یامگا استقلال یک ضربه پنالتی از دست داده است که اگر یامگا بود طیق روال پنالتی های قبلی این بازیکن باید گل می شد.

استقلال در دور رفت لیگ، در 6 هفته پایانی مقابل تیم های تراکتورتبریز، ذوب آهن اصفهان، نساجی مازندران، گل گهرسیرجان، فولاد خوزستان و پیکان 3 برد و 3 تسساوی کسب کرد و با 10 زده و 3 گل خورده از 18 امتیاز ممکن فقط 12 امتیاز گرفت. تکرار همان نتایج یا حتی کسب یکی دو امتیاز بیشتر هم با توجه به اختلاف یک امتیازی پرسپولیس و آمادگی این روزهای شاگردان اوسمار می تواند باعث از دست رفتن صدر و در ادامه کوتاه ماندن دست آبی ها از جام قهرمانی شود. برای قهرمانی شاید نکونام و شاگردانش به جای اشتباه در 3 بازی فقط در یک مسابقه بتوانند امتیاز دست بدهند و مساوی کنند و امیدوار باشند که همین لغزش احتمالی در تیم رقیب هم اتفاق بیافتد.

به عبارت دیگر اگر تا اینجا استقلال یک امتیاز بیشتر از دور رفت گرفته است، در دور 6 بازی باقی مانده باید دست کم 4 امتیاز بیشتر کسب کند. البته اگر در 6 بازی دور رفت استقلال نتایج بهتری کسب می کرد احتمالا امروز برای حفظ صدرنشینی نفس پرسپولیسی را در پشت سرش حس نمی کرد و لازم نبود اینقدر استرس بکشد!

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها