آمار از پرسپولیس – پیکان می گوید
99558
شاگردان اوسماردر بازی 38 به دنبال پیروزی 28 هستند
27 اسفند 1402 10:11
دو تیم فوتبال پرسپولیس و پیکان امروز از هفته بیست و یکم لیگ برتر سوم در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند. پرسپولیس برای اینکه از کورس قهرمانی عقب نماند باید حریف تهرانی خود را شکست دهد. در مقابل پیکان هم برای سروسامان دادن به اوضاع خود درجدول و فاصله گرفتن از منطقه سقوط به حداقل امتیاز از این دیدار نیازمند است.

روزنامه گل

آرش جعفری- دو تیم فوتبال پرسپولیس و پیکان امروز از هفته بیست و یکم لیگ برتر سوم در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند. پرسپولیس برای اینکه از کورس قهرمانی عقب نماند باید حریف تهرانی خود را شکست دهد. در مقابل پیکان هم برای سروسامان دادن به اوضاع خود درجدول و فاصله گرفتن از منطقه سقوط به حداقل امتیاز از این دیدار نیازمند است. پرسپولیسی ها بعد از تساوی در دربی فقط به پیروزی در این دیدار فکر می کنند. در مقابل پیکان هم که در دو هفته متوالی اول سپاهان و بعد ملوان را شکست داده می خواهد در سومین بازی متوالی یک تیم مدعی دیگر را در بالای جدول متوقف کند تا بگوید نتایج آن دو دیدار شانس نبوده است. هر دوتیم نسبت به نیم فصل اول تغییرات زیادی داشتتد از سرمربی گرفته تا بازیکنان برای همین این بازی با بازی رفت که با برتری سرخپوشان همراه بود خیلی فرق می کند.حال با توجه به حساسیت این دیدار نگاهی گذرا به تقابل های قبلی این دو تیم داریم.

اولین بازی با تساوی همراه بود

پرسپولیس و پیکان که به نوعی در تاریخ یک ریشه دارند در نخستین بازی دو تیم در چهارچوب مقدماتی باشگاه‌های تهران که در تاریخ پانزدهم فروردین سال 48 برگزار شد دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.

علی پروین گل پیروزی پیکان را زد

جالب است بدانید در همان سال 48اای ندوتیم دوباره به مصاف هم رفتند. این بازی که در یکم دی ماه ۴۸ رکزار شد با برتری تیم پیکان و با تک گل علی پروین (پنالتی) بازیکن آن زمان پیکان همراه شد.

آمار 5 برابری بردهای پرسپولیس

دوتیم پرسپولیس و پیکان در لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران تا کنون 37 بار به مصاف هم رفته اند که پرسپولیس موفق شده 27 مرتبه به پیروزی برسد. پیکان هم 5 مرتبه در مصاف رودررو برنده است. 5 مصاف دو تیم هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. بدین ترتیب پرسپولیسی ها در سی و هشتمین بازی به دنبال بیست و هشتمین برد خود هستند.

پرسپولیس گلزن تراز پیکان است

پرسپولیس در 37 بازی که مقابل پیکان انجام داده است موفق شده که 67 گل به ثمر برساند و در مقابل 29 گل هم دریافت کرد ه است. همین موضوع نشان از برتری خط حمله پرقدرت پرسپولیس در مقابل پیکان می دهد و باید گفت پرسپولیس با اتکا به این آمار به دنبال پیروزی است

.

آخرین برد

پرسپولیس و پیکان در آخرین دیدار خود از هفته ششم لیگ برتر بیست و سوم در قزوین به مصاف هم رفتند که پرسپولیس موفق شد با هدایت یحیی گل محمدی این تیم را با نتیجه 3 بر یک مغلوب کند. شهاب زاهدی مهاجم گلزن پرسپولیس که دیگر در این تیم نیست موفق شد با زدن 3 گل هت تریک کند.

تغییر سرمربیان

پرسپولیس در نیم فصل اول یحیی گل محمدی را به عنوان سرمربی در اختیار داشت که در پایان نیم فصل از هدایت این تیم کنار گیری کرد. پیکان هم فصل را با رسول خطیبی شروع کرد اما کسب نتایج ضعیف باعث شد او از سمتش در این تیم برکنار شود. حال هردوتیم با سرمربی جدید به مصاف هم می روند. اوسمار برزیلی هدایت پرسپولیس را به عهده دارد و رضا عنایتی هم سرمربی پیکان شده است.

پرگل ترین بازی ها

پیکان در مجموع فقط 5 مرتبه موفق شده پرسپولیس را شکست دهد که یکی از پیروزی های این تیم در لیگ برتر ششم به دست آمده است. در بازی برگشت پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با نتیجه 4 بر 3 به پیکان باخت تا یکی از پرگل ترین بازی های این دو تیم رقم بخورد.

پیکان هم 6 تایی شد

پرسپولیس در لیگ برتر دوازدهم در بازی رفت باهدایت مانوئل ژوزه پرتغالی موفق شد تیم پیکان را با نتیجه 6 بر صفر شکست دهد تا بعد از 6 سال انتقام آن شکست 4 بر 3 را از پیکان گرفته باشد.در این دیدار کریم انصاری‌فرد در دقایق 36، 47 و 57، علیرضا نورمحمدی در دقیقه 42، محمد نوری در دقیقه 63 و محمد قاضی در دقیقه 86 برای پرسپولیس گلزنی کردند.

6 سال از آخرین برد پیکان می گذرد

پیکان در 12 بازی قبلی خود موفق نشده مقابل پرسپولیس به پیروزی برسد و در واقع از آخرین پیروزی این تیم مقابل پرسپولیس 6 سال می گذرد. پیکان در26 شهریور سال 96 در بازی رفت در هفته ششم موفق شد پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی با نتیجه یک بر صفرشکست دهد. حالا پیکانی ها با عنایتی امیدوارند که این طلسم را بشکنند.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #پرسپولیس #پیکان #اوسمار لوس ویه‌را
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها