جدول شکست‌ناپذیرها در تسخیر پرسپولیس
99550
آماری غم‌انگیز برای استقلال
27 اسفند 1402 09:56
تساوی در دربی نه‌تنها آمار صددرصد پیروزی خانگی امسال استقلال را خراب کرد، بلکه بازه زمانی ناکامی آبی‌ها در بردن شهرآورد را وارد سال هفتم کرد.آخرین باری که استقلال در جریان بازی موفق به شکست پرسپولیس شده، به اسفند۹۶ و تنها گل وریا غفوری برمی‌گردد.

روزنامه گل

تساوی در دربی نه‌تنها آمار صددرصد پیروزی خانگی امسال استقلال را خراب کرد، بلکه بازه زمانی ناکامی آبی‌ها در بردن شهرآورد را وارد سال هفتم کرد.آخرین باری که استقلال در جریان بازی موفق به شکست پرسپولیس شده، به اسفند۹۶ و تنها گل وریا غفوری برمی‌گردد. از آن پس ۹مسابقه مساوی شده (دو بار استقلال در ضربات پنالتی به پیروزی رسیده) و ۶ بار پرسپولیس برنده از زمین بیرون آمده است. در برشی بزرگ‌تر و آماری عجیب‌تر، استقلال در ۲۹دربی اخیر فقط ۲بار برنده بوده که جای حیرت دارد. ثبت این اعداد حتما دلایل خاص خودش را دارد؛ در مقاطعی تیم پرسپولیس از نظر نفری و فنی بهتر از استقلال بوده و گاهی هم آبی‌ها نتوانسته‌اند از پتانسیل برتر کیفی‌شان بیشترین بهره را ببرند..

هر چه هست امروز جدولی عجیب از کم‌باخت‌ترین بازیکنان تاریخ دربی به جا مانده که بین ۱۱نفر اول آن ۱۰نفر پرسپولیسی هستند و فقط مجتبی جباری با ۱۰بازی بدون شکست در لیست حضور دارد. هم‌اکنون رکورددار بی‌شکستی در دربی‌ها امید عالیشاه با ۱۵بازی بدون باخت است و پس از او مهدی ترابی و حمید استیلی با ۱۳ و ۱۰ بازی در رده‌های بعد قرار دارند. مهدی عبدی با ۱۰ بازی، میلاد سرلک و فرشاد فرجی با ۹بازی و سیامک نعمتی با ۸شهرآورد بدون شکست از دیگر حاضران این فهرست به شمار می‌روند. نیازی به تذکر نیست که تنها یک‌بار برتری استقلال در یکی از دربی‌ها می‌تواند بسیاری از این نفرات را از فهرست بیرون براند؛ اما با توجه به حذف شدن آبی‌ها از جام حذفی، نزدیک‌ترین تقابل دو تیم در مسابقه رفت فصل بعد یا سوپرجام احتمالی خواهد بود.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها