مهدی تاج و منتی که بر سر مردم می‌گذارد
99538
چه کسی گریه‌ها را بشمارد؟
26 اسفند 1402 15:42
در حوالی پایان سال خورشیدی، نوبت حسابرسی مجموعه‌ها از خودشان رسیده و در این بین رئیس فدراسیون فوتبال هم به خودش و همکارانش نمره قبولی داده!

روزنامه گل

در حوالی پایان سال خورشیدی، نوبت حسابرسی مجموعه‌ها از خودشان رسیده و در این بین رئیس فدراسیون فوتبال هم به خودش و همکارانش نمره قبولی داده! مهدی تاج در مجمع عمومی عادی فدراسیون فوتبال سخنرانی داشت و در بخشی از حرف‌هایش گفت: «در جام ملت‌های آسیا با مربی ایرانی نتایج خوبی کسب کردیم و در فوتبال ساحلی هم نتایج خوبی گرفتیم. ۴ بار مردم را خنداندیم که فقط از فوتبال برمی‌آید. یکی از بازی‌ها دیدار تیم نوجوانان با برزیل در جام‌جهانی بود، دومی بازی با ولز در جام‌جهانی ۲۰۲۲، سومی دیدار با ژاپن در جام ملت‌های آسیا و آخری فوتبال ساحلی. در فوتبال ساحلی، قهرمانی دست ما بود که افتاد. با امکاناتی که داریم نتایج خوبی رقم زدیم

چرا گریه‌ها را نمی‌شماری؟

حقیقت آن است که جمله به جمله آنچه تاج به زبان آورده، جای بحث جدی دارد. نخستین مشکل از جایی شروع می‌شود که او می‌گوید تیم ملی در جام ملت‌های آسیا «نتایج خوب» به دست آورد. خب این گزاره از کجا حاصل شده است؟ آیا تیم ملی در این مسابقات دستاوردی بیش از ادوار گذشته داشت؟ وقتی ما بعد از ۵۰ سال نه قهرمان شدیم و نه حتی به فینال رسیدیم، ادعای کسب نتایج مطلوب چه مفهومی می‌تواند داشته باشد؟ شاید آقای تاج به خاطر نیاورد، اما دوره قبلی جام ملت‌های آسیا هم تیم ملی در نیمه‌نهایی به ژاپن باخت و اوت شد. مردم به آن نتیجه واکنش خشمگینانه نشان دادند که خروجی‌اش جدایی کارلوس کی‌روش و تحت فشار قرار گرفتن فدراسیون بود. خب الان مگر در نیمه‌نهایی اوت نشدیم؟ پس چه چیزی فرق کرده است؟ بله، ما در این مسابقات ژاپن را بردیم، اما کارمان برابر سوریه گره خورد و نهایتا در اتفاقی نادر به قطر باختیم، آن هم با سه گل خورده. حقیقتا آیا این نتایج مطلوب است؟ در واقع کارنامه تیم‌ملی در جام‌ملت‌های امسال تفاوتی با دوره پیش نداشت و فوتبال ملی ایران علنا در جا زد. هرچند که همان زمان هم رئیس فدراسیون همین آقای تاجی بود که هنوز به مشکلات قلبی دچار نشده بود!

این خنده‌های تلخ

دیگر بخش بحث‌برانگیز اظهارات رئیس فدراسیون فوتبال اما جایی است که به قول خودش از ۴ خنده بزرگ فوتبال در سال رو به پایان سخن می‌گوید و به این بهانه موفقیت‌های بزرگ تیم‌های ملی را بر می‌شمرد. نکته کلیدی اما اینجاست که او هم مثل خیلی از دیگر مدیران کشور ما، ناکامی‌ها را از یاد می‌برد و صرفا به فهرست کردن کامیابی‌ها اکتفا می‌کند! بله؛ تیم ملی نوجوانان موفق شد برزیل را ببرد و همه مردم از این موفقیت کیف کردند، اما ما قبلا هم در این رده سابقه پیروزی بر تیمی مثل آلمان را داشتیم. مهم این است که این بچه‌ها رها نشوند و درست پرورش پیدا کنند. ضمن اینکه همین تیم به مراکش باخت و اوت شد. تیم ملی ساحلی هم که آقای تاج از آن سخن می‌گوید و به‌شدت محبوب و مورد علاقه مردم بود، تیمی است که حتی در فهرست پاداش‌های فدراسیون قرار ندارد و سرمربی‌اش می‌گوید ما ماسه استفاده شده در جام‌جهانی را در ایران نداریم!

الان دقیقا منت چی را بر سر ما می‌گذارید؟ از همه شگفت‌انگیزتر اما اشاره به ۲ پیروزی تیم ملی برابر ولز و ژاپن در جام‌جهانی و جام ملت‌های آسیا است، بی‌آنکه از شکست‌های وحشتناک اطراف آن سخنی به میان بیاید؛ باخت ۶‌گله برابر انگلستان و بعد حتی شکست برابر آمریکا، بعد هم ناکامی مقابل قطر در جام ملت‌های آسیا. در فوتبال، همیشه باید عملکرد کلی تیم را در انتهای مسیر بسنجید، وگرنه عراق هم در جام ملت‌ها ژاپن را برد و لابد الان رئیس فدراسیون فوتبال آنها دارد بر سر مردم‌شان منت می‌گذارد! اگر خنده‌ها را این‌قدر دقیق می‌شمارید، کاش سری هم به تلخکامی‌ها و گریه‌ها بزنید که از قضا تعدادشان بیشتر هم بوده است!

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها