پرسپولیس مثل فصل قبل صدرنشین را به زیر می‌کشد
99533
شاه‌محمدی: نکونام با بازی بسته دربی را خراب کرد
26 اسفند 1402 15:23
مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد  دربی نه بار فنی خوبی داشت و نه اینکه صحنه زیبایی که بخواهیم راجع به آن خیلی صحبت کنیم.

روزنامه گل

آرش جعفری - مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد دربی نه بار فنی خوبی داشت و نه اینکه صحنه زیبایی که بخواهیم راجع به آن خیلی صحبت کنیم.

جمشید شاه‌محمدی درباره دربی 103 که با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید گفت: درمجموع این بازی هیچ‌چیزی نداشت، نه صحنه زیبایی داشت و نه اینکه موقعیتی ایجاد شد. یک بازی کسل‌کننده و بدون محتوا بود. البته این را بگویم در همین بازی کسل‌کننده پرسپولیس بهتر از استقلال بازی کرد ولی درعین‌حال پرسپولیس مانند 3 بازی قبل زیا خوب نبود. استقلال در این بازی به دنبال حفظ صدرنشینی خود بود و برای همین به جرات می‌توانم بگویم استقلال با بازی بد خودش دربی را خراب کرد. البته نمی‌شود به استقلال خرده گرفت. سیستم نکونام این‌گونه است و با دفاع متمرکز به دنبال گرفتن امتیاز بود. در آن‌سوی میدان هم پرسپولیس هم با از دست دادن موقعیت‌هایش به استقلال کمک کرد تا بازی بدون گل تمام شود. درمجموع شاهدبازی خیلی زیبا و دل‌چسبی از هر دو تیم نبودیم. این بازی بار فنی نداشت، هرچند پرسپولیس دنبال ۳ امتیاز این دیدار بود اما آمار کسب‌شده آماری نبود که به درد پرسپولیس بخورد و این تیم را به گل برساند. بازی بسته و کسل‌کننده‌ای بود که فقط وقتمان را گرفت.

شاه‌محمدی درباره اینکه چرا پرسپولیس بعد از 3 پیروزی خوب در این دیدار نتوانست انتظارات را برآورده کند گفت: با توجه به جو استادیوم و حضور هواداران بی‌شمار در ورزشگاه در انتظار یک بازی زیبا و پر گل بودیم که متأسفانه هیچ گلی ردوبدل نشد. پرسپولیس آمار خوبی از خودش به‌جا گذاشت و این نشان می‌دهد که آن‌ها می‌خواستند به برتری برسند اما این آمار برای برد دردربی کافی نیست. دربازی‌های قبل بازیکنان خلق موقعیت کردند و متعاقباً از موقعیت‌ها استفاده کردند و گل‌های زیادی را به ثمر رساندند. اما بازی تدافعی استقلال باعث شد که پرسپولیس نتواند به هدف خودش برسد.

مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس همچنین درباره عملکرد بازیکنان خارجی پرسپولیس در این دیدار گفت: بازیکنان خارجی پرسپولیس در حد خود ظاهر نشدند و عملکرد خوبی نداشتند. اورونوف در 3 بازی قبلی به‌خوبی درخشید و گل زد اما در این بازی با آنالیزی که او را کرده بودند نتوانست زیاد خوب باشد چون شعاع حرکتی او را بسته بودند اما بااین‌حال در یک صحنه شوت خوبی زد که برای او کافی نیست چون انتظار بیشتری از او داشتیم. مدافع قطری هم در حمله‌ها ضعیف بود و بیشتر بر روی دفاع تمرکز داشت.

شاه‌محمدی در ادامه در مورد ترابی و موقعیتی که می‌توانست پاس به بیرون بدهد اما خودش ضربه ر در زاویه بسته زد گفت: متأسفانه مهدی برای خودش بازی می‌کند. او بازیکن خوبی است اما در چنین شرایطی کمتر پاس می‌دهد. شما نگاه کنید بازیکنانی مثل نعمتی و یا سروش رفیعی برای تیم بازی می‌کنند و به‌نوعی خودشان را برای تیم فدا می‌کنند. بازیکن باید این‌گونه باشد نه خودخواه. شاید اگر ترابی پاس رو به بیرون می‌داد الان پرسپولیس بازی را برده بود.

شاه‌محمدی در انتقاد از دربی بدون گل گفت: در دربی‌های قبلی حداقل گلی ردوبدل می‌شد اما در این دربی هیچ اتفاق خاصی رخ نداد و کیفیت آن پایین‌تر از دربی‌های قبل بود. در این دربی شاهد یک بازی خوب با بار فنی بالا نبودیم و هیچ‌چیزی نداشت که درباره آن بخواهم اظهارنظر کارشناسی خاصی داشته باشم.

شاه‌محمدی درباره ادامه را پرسپولیس در لیگ و اینکه می‌تواند استقلال را از صدر به زیر بکشاند گفت: من ادامه راه پرسپولیس را در لیگ بسیار خوب می‌بینم. پرسپولیس با اوسمار متحول شده و مطمئن باشید در بازی‌های بعدی حریفانش را شکست می‌دهد. من اعتقاددارم استقلال با این مدل بازی در ادامه راه امتیاز از دست می‌دهد و پرسپولیس جای این تیم را در صدر می‌گیرد. دقیقاً مثل فصل قبل که سپاهان امتیاز از دست داد در این فصل هم استقلال امتیاز از دست می‌دهد و پرسپولیس قهرمان می‌شود. اوسمار تیم خوبی ساخته و هم زیبا بازی می‌کند و هم خوب گل می‌زند.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #پرسپولیس #استقلال #جواد نکونام #دربی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها