دریغ از حتی یک مورد جوانگرایی نصفه و نیمه نکونام!
99530
تورانیان، صادقی، خالد آبادی و دیگر جوان ها چه شدند؟
26 اسفند 1402 15:12
عملکرد مدیریت باشگاه استقلال در نقل و انتقالات واقعیتی است که نمی شود کتمان کرد؛ حالا دلیل آن هرچه که می خواهد باشد، سقف بودجه، مشکلات مالی یا اختلاف مدیرعامل با سرمربی و... تفاوت چندانی ندارد. جواد نکونام حق دارد از عملکرد مدیران باشگاه برای بستن و تقویت تیمش نازاضی باشد، اما دست کم بخشی از مشکلات امروز استقلال متوجه سرمربی این تیم هم می شود.

روزنامه گل

عملکرد مدیریت باشگاه استقلال در نقل و انتقالات واقعیتی است که نمی شود کتمان کرد؛ حالا دلیل آن هرچه که می خواهد باشد، سقف بودجه، مشکلات مالی یا اختلاف مدیرعامل با سرمربی و... تفاوت چندانی ندارد. جواد نکونام حق دارد از عملکرد مدیران باشگاه برای بستن و تقویت تیمش نازاضی باشد، اما دست کم بخشی از مشکلات امروز استقلال متوجه سرمربی این تیم هم می شود. درست است که باشگاه در جذب ستاره ها ناکام بود، اما چرا در استقلال نکونام حتی یک پدیده نصفه و نیمه هم ظهور نکرده است؟! در سال ها و سنوات گذشته مربیان استقلال حتی در شریطی که تیم شان کاملا پرمهره بود بازهم در جریان بزی ها یکی دو جوان با استعداد را رو می کردند. امیر قلع نویی در لیگ سوم پیروز قربانی و امیر حسین صادقی را از تیم های پایه آورد و همان جوان ها در دربی جلوی پرسپولیس پر مهره و علی دایی قد علم کردند. سال بعد از آن وحید طالب لو و در ادامه مجتبی جباری و .... حتی نفزاتی چون حسین کاظمی هم که از سایپا به استقلال آمد و ستاره شد جزو تاپ های بازار نقل و انتقالات نبود. در ادمه و سال های بعد هم پدیده های جوانی مانند امید نورافکن، فرشید اسماعیلی، مجید حسینی، محسن کریمی، مهدی قایدی، الهیار صیادمنش، امیرحسین حسین زاده و دیگران در استقلال خوش درخشیدند.

نکونام در ابتدای فصل روی چند بازیکن جوان تیم ملی امید دست گذاشت اما حتی ذره ای به هیچ کدام میدان نداده و اعتماد نکرده است. حتی در بازی جام حذفی مقابل مس رفسنجان که به قول محمد نوازی کادرفنی استقلال چندان روی آن حساب بازنکرده بود هم به امثال محمرضا خالد آبادی و سامان تورانیان و امیرعلی صادقی و دیگرا جوانان حتی به عنوان بازیکن ذخیره فرصت حضور در میدان داده نشد. تازه بعد از بازی مربی استقلال خیلی حق به جانب مدعی شد به لحاظ نفری با کمبود مواجه هستند و نمی توانستند در دوجام بجنگند؛ خب در این شرایط چرا حداقل به جوان ها میدان داده نشد تا محک بخورند و برای بردن تلاش کنند؟ واقعا توجیه نکونام و کادرفنی استقلال در این مورد چیست؟ اگر حتی مصدومیت یامگا و افت صالح حردانی قرار نیست تا منجر به بازی کردن سامان تورانیان شود خب اصلا چرا نکونام اول فصل این جوان را خرید. وقتی حتیدر بدترین شرایط هم قرار نیست به صادقی و زواری بازی برسد خب چرا نکونام چه اول فصل و چه نیم فصل اجازه جدایی به آنها نداد؟ وقتی تورانیان هست چه اصراری به خرید میلاد فخرالدینی ب بیش از 34 سال سن بود تا هم لیست بزرگسالان باشگاه پر شود و هم چند میلیارد خرج اضافه روی دست باشگاه بماند؟

کادرفنی استقلال می خواهد بگوید در تمام تیم های پایه استقلال یا فوتبال پایه کشور هیچ بازیکنی نبود یا نیست که مثلا یکبار به جای مهاجمان و هافبک های کم اثر استقلال بتواند به آبی ها کمک کند؟ هیچ جوانی نبود که حدااقل به اندازه صالح حردانی نا مطمئن و پر اشتباه در قلب خط دفاعی تست شود؟

اصلال اگر این بازیکنان آنقدر به درد نمی خورن و به کار نمی آیند که حتی در روز میادا از آنها استفاده کرد چرا نکونام لیست تیمش را با آنها پر کرده است؟ اگر نکونام فکر می کند که غیر از 11 نفر ترکیب اصلی تیمش دیگر نفرات بزرگسال تیم در حد و اندازه استقلال نیستند اصلا چرا آنها را حفظ کرده تا حتی دیگر شانس جذب یک بازیکن آزاد هم در ادامه فصل نداشته باشد؟ اینها مواردی است که نکونام باید به آنها پاسخ بدهد، هرچند با شناختی که از نکونام داریم بعید به نظر می رسد که برای تنویر افکار عمومی و هواداران استقلال هم شده در این موارد توضیح بدهد و پاسخگوی کسی باشد! نکونام چرا در اول فصل جواهری چون منتظر محمد عراقی را کشف نکرد و به راحتی اجازه داد تا قرضی راهی رفسنجان شود و استعداد و توانایی هایش در آنجا شکوفا شود؟ حتی برای بعد هم هیچ تضمینی نیست که جواد دسن روی فرشید باقری و فرشید اسماعیلی بگذاد و دست رد به سینه هافبک جوان عراقی بزند؛ به هرحال جواد نکونام است دیگر!

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها