اورنوف ستاره دربی خواهد شد
99461
شاه‌محمدی: پرسپولیس دیگر ترسو بازی نمی‌کند
22 اسفند 1402 10:06
مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، پرسپولیس تحت هدایت اوسمار هم توپ و میدان را در دست داد و هم اینکه به‌خوبی خلق موقعیت می‌کند.

روزنامه گل

آرش جعفری - مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، پرسپولیس تحت هدایت اوسمار هم توپ و میدان را در دست داد و هم اینکه به‌خوبی خلق موقعیت می‌کند.

جمشید شاه‌محمدی مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس ابتدا در خصوص پیروزی پرگل پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان در تهران گفت: بازی بسیار خوبی بود. در ادامه بازی‌های خوبی که از اوسمار و تمیش در دور برگشت دیده بودیم یک‌بار دیگر یک بازی روان و زیبا که به پیروزی پرگل ختم شد دیدیم. من عقیده دارم مهم‌ترین نکته در بازی با فولاد این بود که پرسپولیس بعد از خوردن 2 گل و شکست در نیمه اول به بازی برگشت و موفق شد با یک کامبک فوق‌العاده با 4 گل به پیروزی برسد. در روزی که بیرانوند چند اشتباه بد داشت بقیه خوب بازی کردند و به قولی جور اشتباهات بیرانوند را کشیدند. امیدوارم این مدل بازی کردن و سیستم هجومی ادامه‌دار باشد.

شاه‌محمدی در ادامه در مورد اینکه چه شده که این پرسپولیس نسبت به پرسپولیس نیم‌فصل اول فرق کرده گفت: خوشبختانه پرسپولیس دیگر ترسو فوتبال بازی نمی‌کند. این مهم‌ترین تفاوت با نیم‌فصل اول است. در زمان یحیی گل‌محمدی ما توپ و میدان را در دست داشتیم اما این‌همه موقعیت ایجاد نمی‌کردیم. نهایتاً دو یا 3 موقعیت خوب ایجاد می‌کردیم که یکی از آن‌ها گل می‌شد و درنهایت هدف هم حفظ گل و پیروزی بود که بعضی‌اوقات منجر به پیروزی نمی‌شد. اما الان نه‌تنها توپ و میدان را در دست داریم بلکه با یک بازی تهاجمی و روبه‌جلو کلی موقعیت ایجاد می‌کنیم و شما می‌بینید که 3 گل و چهار گل می‌زنیم و برنده می‌شویم.

شاه‌محمدی در ادامه در مورد عملکرد بیرانوند گفت: متأسفانه بیرانوند بعد از جام ملت‌ها بدجوری افت کرده است. من فکر می‌کنم بیرانوند تا زمانی که یک ذخیره خوب نداشته باشد، درست نمی‌شود او الان به‌خوبی می‌داند چه بد باشد و چه خوب بازی بعد فیکس درون دروازه می‌ایستد. همین باعث می‌شود که انگیزه مناسب نداشته باشد. البته از مشکل روحی روانی نباید به‌سادگی گذشت . برای همین مربیان تیم و خودش باید دست‌به‌کار شوند تا با حل این مشکل برای بازی‌های آینده درست شود. بیرانوند اگر به خودش نیاید بدجوری ضربه می‌خورد.

شاه‌محمدی در ادامه در همین خصوص به زمان کالدرون اشاره می‌کند و می‌گوید: بیرانوند درزمانی که کالدرون سرمربی تیم بود همین‌طوری افت کرده بود و کالدرون چند بازی او را نیمکت نشین کرد و در مقابل به رادوشوویچ بازی داد و در ادامه بیرانوند به خودش آمد و دوباره گلر اول تیم شد.

شاه‌محمدی در ادامه در مورد اورنوف بازیکن ازبک پرسپولیس گفت: پرسپولیس بعد از مدت‌ها یک بازی خوب خرید ه است. او تکنیک و سرعت بالایی دارد و به خط حمله پرسپولیس جان تازه‌ای داده است. من فکر می‌کنم هرچقدر جلوتر برویم او بهتر از این می‌شود.

شاه‌محمدی عبدالکریم حسن مدافع قطری پرسپولیس را هم بازیکن بسیار خوبی دیده و گفت: حسن نشان داد بازیکن بسیار باتجربه و باهوشی است. ما در دفاع چپ مشکل داشتیم. حال با آمدن او سمت چپ پرسپولیس قدرت بالایی گرفته است. حسن هم در دفاع و هم در حمله بیسار مؤثر بازی می‌کند.

مهاجم ملی‌پوش سابق تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص دانیال اسماعیلی فر که در چند بازی اخیر خوب شده گفت: دانیال تا قبل ز این‌یک بازیکن پر نوسان بود. یک بازی خوب بود و بازی بعدی بد می‌شد. نوسان زیاد باعث شده بود کارایی او به چشم نیاید. اما او هم مثل پرسپولیس در نیم‌فصل دوم خوب شده و در چند بازی اخیر روند روبه‌جلو و خوبی داشته است. امیدوارم در ادامه لیگ روند رو به رشد او ادامه داشته باشد.

شاه‌محمدی در ادامه در مورد دربی و اینکه پرسپولیس می‌تواند برنده این بازی باشد یا نه گفت: دربی با سایر بازی‌ها فرق می‌کند و درواقع این بازی قلق خودش را دارد. شما نه‌تنها باید دربی باز باشید بلکه هر بازیکنی که به لحاظ روحی روانی آماده باشد می‌تواند در این بازی خوب باشد و به برنده شدن تیمش کمک کند. این روزها پرسپولیس خیلی خوب است و با توجه به آمادگی که تیم دارد و نیز هجومی‌تر شدن می‌توانند با دو گل برنده این بازی باشد.

شاه‌محمدی در خصوص نبود گولسیانی و نیز کنعانی زادگان در این بازی و اینکه خط دفاع میانی پاشنه آشیل تیم خواهد شد یا نه گفت: خب نبود این دو بازیکن خیلی بد است. گولسیانی در دربی گل زده و یک بازیکن باهوش و بسیار باتجربه است که در خط دفاع عالی بازی می‌کند. نبود او می‌تواند مشکل‌ساز باشد. همین‌طور نبود کنعانی زادگان که هم در دفاع خوب است و هم در حمله به کمک تیم می‌آید. البته باید این را هم اضافه کنم که حضور فرجی و نعمتی در قلب دفاع می‌تواند گره‌گشا باشد. هردو بازیکنان خوبی هستند و تجربه بازی در خط دفاع میانی رادارند. از سوی دیگر با توجه به سیستم هجومی پرسپولیس و پرسی که بر روی خط دفاع استقلال ایجاد می‌کنند این تیم کمتر می‌تواند حمله کند و برای خط دفاع مشکل‌ساز شود. بیرانوند هم اگر تمرکز لازم را داشته باشد به‌عنوان یک لیبرو می‌تواند مثل روزهای خوبش به خط دفاع کمک کند. بنابراین نگرانی خاصی در مورد خط دفاع نداریم.

شاه‌محمدی اورنوف را ستاره این بازی می‌داند و می‌گوید او با ارائه یک بازی خوب استقلال را خیلی اذیت خواهد کرد و به‌نوعی برگ برنده پرسپولیس در دربی خواهد بود.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها