آنچه فرهاد داشت و جواد ندارد
99451
به بچه‌هایت اعتمادبه‌نفس بده!
22 اسفند 1402 09:35
استقلال جواد نکونام خیلی‌ها را یاد استقلال فرهاد مجیدی می‌اندازد؛ تیمی که در لیگ بیست‌ویکم با بردهای اقتصادی قهرمان لیگ برتر شد. این دو تیم شباهت‌های زیادی به هم دارند. مثلا هر دو از نظر بازیکنان اسمی آن‌قدرها پرستاره به نظر نمی‌رسند، فوتبال خیلی جذاب و تماشاگرپسندی هم ارائه نمی‌کنند، اما در عین حال راه و رسم بردن و دست پر بیرون آمدن از هر مسابقه را بلد هستند.

روزنامه گل

استقلال جواد نکونام خیلی‌ها را یاد استقلال فرهاد مجیدی می‌اندازد؛ تیمی که در لیگ بیست‌ویکم با بردهای اقتصادی قهرمان لیگ برتر شد. این دو تیم شباهت‌های زیادی به هم دارند. مثلا هر دو از نظر بازیکنان اسمی آن‌قدرها پرستاره به نظر نمی‌رسند، فوتبال خیلی جذاب و تماشاگرپسندی هم ارائه نمی‌کنند، اما در عین حال راه و رسم بردن و دست پر بیرون آمدن از هر مسابقه را بلد هستند. به علاوه فرهاد مجیدی هم در بخشی از دوران کارش با مدیران وقت باشگاه استقلال به‌شدت درگیر بود. با این حال بین روش کار این دو مربی دست‌کم یک تفاوت بزرگ به چشم می‌خورد؛ اینکه مجیدی پشت بازیکنانش می‌ایستاد و به آنها اعتماد به نفس می‌داد، اما نکونام خواسته یا ناخواسته در مسیر تضعیف روحیه شاگردانش گام برمی‌دارد.

اگر شعار معروف فرهاد این بود که: «من به اینها نمی‌بازم»، در عوض نکونام به دفعات از بضاعت پایین‌تر تیمش نسبت به سایر مدعیان حرف زده و این اواخر حتی گفته: «آنهایی که می‌گویند ما باید قهرمان شویم، به تیم خیانت می‌کنند!» اصلا بیایید فرض کنیم ادعای جواد درست و منطقی است و استقلال ابزار لازم برای قهرمانی را ندارد؛ آیا با جار زدن پیاپی این موضوع، مشکلی حلی می‌شود؟

تقریبا دو سوم از مسابقات لیگ گذشته و استقلال با همین موجودی و سه امتیاز اختلاف در صدر است؛ آیا وقتش نشده به چنین مجموعه‌ای خودباوری تزریق کرد و به سمت برداشتن گام‌های نهایی رفت؟ شاید هم تفاوت در جنس شخصیت جواد نکونام است؛ مردی که اگر قرار باشد عجیب‌ترین فراز دوران مربیگری‌اش را به یاد بیاوریم، بدون هیچ تردیدی باید به ترک اردوی فولاد پیش از بازی دشوار با الهلال در لیگ قهرمانان آسیا اشاره کنیم!

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها