دربی های نیمه دوم ماه برنده نداشته اما
99430
اسفند، ماه استقلال است!
21 اسفند 1402 09:23
در تاریخچه دربی های پایتخت یک نکته جالب وجود دارد که به دربی پیش روی  سرخابی ها بی ربط نیست. تاکنون 10 دربی در اسفند ماه برگزار شده است که استقلالی ها با 5 برد و تنها یک شکست در رویارویی های آخرین ماه سال آمار بهتری نسبت به پرسپولیس دارند، اما در همین 10 بازی یک نکته جالب دیگر هم وجود دارد.

روزنامه گل

در تاریخچه دربی های پایتخت یک نکته جالب وجود دارد که به دربی پیش روی سرخابی ها بی ربط نیست. تاکنون 10 دربی در اسفند ماه برگزار شده است که استقلالی ها با 5 برد و تنها یک شکست در رویارویی های آخرین ماه سال آمار بهتری نسبت به پرسپولیس دارند، اما در همین 10 بازی یک نکته جالب دیگر هم وجود دارد.

تمام دربی هایی که تا نیمه اسفند یعنی پانزدهم ماه برگزار شده یک برنده داشته که در این میان 3 امتیاز دربی 5 بار سهم آبی ها یک بار هم نصیب پرسپولیسی ها شده است، اما هر 4 دربی که در هفته ها و روزهای پایانی سال و در نیمه دوم اسفند برگزار شده اند با تساوی به پایان رسیده است! هر دو دربی که 19 اسفند سال های 67 و 84 برگزار شده با تساوی بدون گل به پایان رسیده است. دربی که 26 اسفند 1400 برگزار شد هم با تساوی یک بر یک تمام شد و در نهایت دربی 27 اسفند سال 54 هم با نتیجه مساوی یک بر یک به اتمام رسید. شباهت و تکرار شدن نتیجه دربی های 26 و 27 اسفند مانند دربی های نوزده اسفند در نوع خود جالب توجه است!

اگر دربی برگشت لیگ طبق برنامه جهارشنبه 23 اسفند برگزار گردد یا حتی طبق شایعات و شنیده ها با یکی دو روز تغییر به روزهای پنج شنبه و جمعه یعنی 24 و 25 اسفند موکول شود بازهم در نیمه دوم سال و روزهای پایانی سال است. همان طور که اشاره شد تا به امروز در هیچ کدام از دربی های نیمه دوم اسفند دربی برنده ای نداشته اند تا کام هیچ کدام از هواداران هواداران دو تیم در آُتانه عید نوروز و سال جدید تلخ نشود.

حالا باید دید که پنجمین دربی نیمه دوم اسفند هم با تساوی به پایان می رسد و اگر قرار بر تساوی است متفاوت از نتایج قبلی و تساوی های پر گل تری خواهد بود یا بازهم تساوی های تکراری صفر – صفر و یک – یک رقم خواهد خورد؟ اگرهم برخلاف گذشته این دربی برنده داشته باشد باید دید این تیم استقلال خواهد بود که در اسفند دربی های برده بیشتری دارد یا برعکس این پرسپولیس خواهد بود که نشان می دهد در فوتبال نباید توجهی به آمار و ارقام و تاریخچه ها اعتبار و ارزشی بیشتر از یک تفریح و سرگرمی ندارند.

البته شرایط جدول و اختلاف 3 امتیازی دو تیم هم به شکلی است که احتمالا هم استقلال و هم پرسپولیس به تساوی هم راضی هستند و قطعا سرخابی ها در وهله نخست برای نباختن به میدان می آیند و به تقسیم امتیاز ها رضایت دارند. به خصوص که دیگر از طرف ضلع سوم جدال قهرمانی یعنی سپاهان هم چندان تحت فشار نیستند و شاگردان مورایس مدت ها است که روی نوار ناکامی هستند و هفت شکست متوالی را برابر صغیر و کبیر کسب کرده اند!

در مجموع تاریخ و آمار می گوید احتمال اینکه کام استقلالی ها در اسفند تلخ شود بسیار کمتر از پرسپولسی ها است، اما خب فوتبال و به خصوص دربی بارها و بارها نشان داده نباید به این چیزها دل خوش کرد یا از آن ترسید.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها